Tarczyński: 2,8 mln zł straty netto w I półroczu wobec 4,7 mln zł zysku przed rokiem
- Autor: PAP
- Data: 28-09-2018, 21:06

W okresie 6 miesięcy 2018 roku marża brutto spółki na sprzedaży wynosiła 22,3 proc. i była o 4,3 p.p. wyższa niż w analogicznym okresie 2017 roku.
"Najważniejszym czynnikiem wzrostu marży brutto był najniższy od 2 lat koszt surowca - koszty zużycia materiałów i energii w przychodach w pierwszym półroczu 2018 roku (poza przychodami ze sprzedaży towarów i materiałów) wynosiły 58,3 proc., natomiast w pierwszym półroczu 2017 roku 63,9 proc." - napisano w raporcie półrocznym spółki.
Tarczyński zanotował poziom kosztów sprzedaży na poziomie 47,2 mln zł (wzrósł o 1,7 mln zł w stosunku do pierwszego półrocza 2017 roku).
Począwszy od pierwszej połowy 2018 roku grupa Tarczyński powróciła do ponoszenia regularnych wydatków na kampanię reklamową. Ich wartość w pierwszym półroczu 2018 wyniosła 6,6 mln zł.
Wynik EBITDA grupy po półroczu wyniósł 21,1 mln zł i był o 2,6 mln zł niższy niż przed rokiem. Rentowność EBITDA wyniosła 5,9 proc.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Tarczyński rozbuduje zakład za 200 mln zł. Dostanie dużą ulgę podatkową
-
Wędliniarski potentat szykuje inwestycję za 20 mln zł
-
Tarczyński podsumował pierwsze półrocze 2021
-
Wiemy jaką dywidendę wypłaci Tarczyński
-
Tarczyński przebija 1 mld zł przychodów ze sprzedaży
-
Tarczyński chce wypłacić dywidendę
-
Tarczyński obejmuje 50 proc. udziałów w niemieckiej spółce
-
Tomasz Tarczyński wchodzi do zarządu Tarczyński SA
-
Tarczyński SA poprawia wyniki i zwiększa marże po III kwartałach 2020
-
Tarczyński SA podsumowuje I półrocze 2020. Koronawirus bez wpływu na działalność spółki
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (10)
panie Jacku, dośc reklam, teraz trzeba się skupić na tym abt serwis był wystarczający, aby zespół ph nie marudził jak jest zle tylko wział się do pracy
OdpowiedzMoże mniejsze rotację w firmie dały by zwiększone zyski ?:(
OdpowiedzWystarczy trzymać cenę wypromowanego produktu, a nie dawać pupy za pół darmo, dobrze sprzedać sztuka, tanio każdy potrafi. Prawda nowoczesna?
OdpowiedzMoże morze jakość poprawcie smak waszych produktów bo marne są szczególnie szynki i tzw kabanosy, typowo polska marna jakość
OdpowiedzKabanosy przesadnie drogie i się dziwią
Odpowiedz