Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Tarczyński: Rośnie sprzedaż wędlin suchych i podsuszanych

Obserwuje się utrzymanie tendencji wzrostu zainteresowania konsumentów wyrobami suchymi oraz podsuszanymi. W tym segmencie prym wiodą kiełbasy – zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Tarczyński, Group Brand Manager w spółce Tarczyński.

Tarczyński: Rośnie sprzedaż wędlin suchych i podsuszanych
Tomasz Tarczyński, Group Brand Manager w spółce Tarczyński (fot, mat.pras.)

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 27-03-2015, 15:05

- Jakie trendy kształtują obecną sytuację na rynku wędlin?

- W zeszłym roku wartość rynku mięs i wędlin przekroczyła 27 mld zł, z czego około 14,5 mld konsumenci przeznaczyli na zakup samych wędlin. Obserwuje się utrzymanie tendencji wzrostu zainteresowania konsumentów wyrobami suchymi oraz podsuszanymi. W tym segmencie prym wiodą kiełbasy. Prognozujemy, że ustabilizowane silne marki, promujące wyroby o wyżej wspomnianym charakterze, mogą nadal liczyć na wysoki udział w rynku.

- Rynek wyrobów premium rośnie?

- Zdecydowanie tak. Ma na to wpływ fakt, że konsumenci są coraz bardziej świadomi - chętniej kupują produkty spożywcze, które gwarantują im wysoką jakość. Nawet jeśli mogą sobie pozwolić na mniejszą ilość takiego wyrobu.

- A rynek wędlin convenience?

- Tutaj także obserwujemy progres. Rośnie znaczenie wędlin łatwo dostępnych, nierzadko usytuowanych w przestrzeni sklepowej z dala od działów mięsnych. Dlatego obecnie produkty należy kreować w taki sposób, aby idealnie pasowały do towarzystwa tak zwanych szybkich przekąsek, jak np. batonik zbożowy. Wymaga to sporej dozy elastyczności. Jednak jeśli jest to obszar niszowy - to czemu ograniczać swoje horyzonty przyzwyczajeniami?

- Czy dostrzega Pan zmiany w obszarze dystrybucji wędlin?

- Do najważniejszych kanałów dystrybucji wciąż należą: kanał nowoczesny, tradycyjny oraz eksport. Można zauważyć, że zakłady przetwórstwa mięsnego są coraz bardziej otwarte na dystrybucję w kanale nowoczesnym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

TARTARCZYNSKI

więcej informacji:

Tomasz Tarczyński RSS ALERT    /    kabanosy Tarczyński RSS ALERT    /    Tarczyński SA RSS ALERT    /    ZM Tarczyński RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    rynek wędlin RSS ALERT    /    rynek wędlin suchych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.172.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!