Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Tarczyński SA podsumowuje 2019 rok: Budujemy silną pozycję w kategorii parówek premium

W 2019 r. Tarczyński S.A. zanotował 877,8 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 760,4 mln zł w 2018 roku. Skonsolidowany zysk netto spółki wyniósł w 2019 r. 28,3 mln zł (3 zł na akcję) wobec 25,7 mln zł rok wcześniej (2,26 zł na akcję).

Tarczyński SA podsumowuje 2019 rok: Budujemy silną pozycję w kategorii parówek premium
Budujemy silną pozycję w kategorii parówek premium - mówi Jacek Tarczyński, prezes Tarczyński SA, fot. mat. pras.

Autor: Portalspozywczy.pl
Data: 30-04-2020, 18:52

Jak pisze Jacek Tarczyński, prezes zarządu Tarczyński SA, spółka konsekwentnie realizuje strategię i będzie kontynuować działania, które pozwolą na utrzymanie pozycji lidera rynkowego w segmencie kabanosa.

- Jednocześnie budujemy silną pozycję w kategorii parówek premium, która jest drugim filarem prowadzonej przez nas działalności - dodał.

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej wzrosły o 15,4% w stosunku do roku poprzedniego i wyniosły ponad 877 mln zł.

- W roku 2019 koncentrowaliśmy się na dalszej specjalizacji i budowaniu efektywności organizacji. Osiągnęliśmy w tym okresie nadwyżkę EBITDA na poziomie przekraczającym 81 mln zł, co daje roczną dynamikę w wysokości 10,6% i poziom rentowności 9,2% w odniesieniu do wielkości sprzedaży. Wypracowaliśmy w roku 2019 zysk netto w kwocie 28,2 mln zł, co daje ponad 10% rocznego przyrostu i rentowność na poziomie 3,2% w odniesieniu do wielkości sprzedaży. Zysk przypadający na jedną akcję wyniósł za 2019 rok 2,49 zł - dodaje.

Tarczyński wskazuje, że niezmiennie produkcja mięsnych produktów premium wiąże się z dużym uzależnieniem od cen surowca mięsnego, który stanowi ponad 60% kosztów wytworzenia.

- Rok 2019 był pod tym względem rokiem bardzo trudnym. Silne wzrosty cen surowca trwające przez większą część roku, pokonaliśmy zarówno działaniami wewnątrz organizacji jak i poprzez stabilne relacje wypracowane w trakcie długookresowej współpracy z naszymi strategicznymi partnerami - mówi.

Prezes Tarczyński SA zaznacza, że, zgodnie z deklaracją z początku roku 2019, spółka istotnie zwiększyła swoją aktywność w zakresie wydatków na badania i rozwój, a także związanych z rozwojem zasobów ludzkich.

- Z uwagi na sytuację surowcową nieco mniejsze środki zaangażowaliśmy na marketing. Utrzymanie statusu lidera i innowatora generuje konieczność ponoszenia istotnych wydatków inwestycyjnych. Rok 2019 to rok znacznych nakładów na inwestycje rzeczowe, które zaspokajają zmieniające się potrzeby naszych klientów, ale również potwierdzają fakt wiodącego innowatora na rynku przekąsek mięsnych.
W historii naszej firmy cały czas koncentrowaliśmy się na dostarczaniu klientom wysokiej jakości produktów, ale też na ciągłych innowacjach. Te elementy strategii pozostają niezmienne. Niezmienne pozostaje też dbanie o budowę wartości naszej marki. Jej rozpoznawalność należy do najwyższych w branży. Nadal będziemy pracować nad wzrostem wartości marki oraz jej rozpoznawalnością w Polsce, a także poza jej granicami - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tarczyński RSS ALERT    /    Tarczyński SA RSS ALERT    /    Jacek Tarczyński RSS ALERT    /    wyniki Tarczyński RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 31.182.211.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!