Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Tarczyński ze wzrostem przychodów i spadkiem marży brutto

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2017, 07:32
Grupa Tarczyński opublikowała raport okresowy kwartalny skonsolidowany za pierwszy kwartał 2017. W okresie pierwszych trzech miesięcy tego roku przychody Grupy wyniosły 172,3 tys. zł. i były o 19,2 proc. wyższe niż w tym samym okresie roku poprzedniego.
Tarczyński ze wzrostem przychodów i  spadkiem marży brutto

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak podała spółka w raporcie, istotny wpływ na wysokość osiągniętych przychodów w pierwszym kwartale 2017 roku miało systematyczne rozszerzanie sprzedaży eksportowej oraz współpracy z sieciami handlowymi (w tym z siecią Biedronka), wdrożenie nowych asortymentów grupy Premium, a także przeprowadzona w ostatnim kwartale 2016 roku kampania reklamowa.

W okresie pierwszych trzech miesięcy 2017 roku marża brutto na sprzedaży wyniosła 18,2% i była o 2,4 p.p. niższa niż w analogicznym okresie 2016 roku. Podstawowym czynnikiem spadku marży brutto był wzrost udziału kosztów zużycia materiałów i energii w przychodach (poza przychodami ze sprzedaży towarów i materiałów) – w pierwszym kwartale 2017 roku udział ten kształtował się na poziomie 64,0%, podczas gdy w pierwszym kwartale 2016 roku było to 61,9%. Istotny wpływ na spadek marży brutto miał też wzrost kosztów amortyzacji związany z zakupem specjalistycznych maszyn i urządzeń produkcyjnych.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!