Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

To organizacje ekologiczne, a nie konsumenci, tworzą presję na rezygnację z jaj z chowu klatkowego

  • Autor: KIPDiP
  • Data: 21-06-2017, 16:05
- Wydaje się, że w przypadku jaj konsumpcyjnych, ostatnio podejmowane przez sieci restauracyjne, hotelowe i detaliczne decyzje o eliminowaniu z oferty sprzedaży jaj z systemów klatkowych, nie są oparte na wspomnianych wyżej trendach, lecz raczej na presji ze strony organizacji ekologicznych, które twierdzą, że są wyrazicielami oczekiwań konsumenckich - uważa Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.
To organizacje ekologiczne, a nie konsumenci, tworzą presję na rezygnację z jaj z chowu klatkowego
fot. shutterstock

Zdaniem KIPDiP to nie konsumenci  w Polsce domagają się całkowitej likwidacji produkcji jaj od kur utrzymywanych w systemach klatkowych, a jedynie wyrażają potrzebę możliwości wyboru w bardziej różnorodnym asortymencie.

- Obserwowane zachowania  na rynku są już od dawna respektowane przez branżę i uwzględniane w strategii jej rozwoju. Producenci jaj dywersyfikują  swoją produkcję, aby sprostać rosnącym wymaganiom odbiorców - przekonuje Izba.

KIPDiP przypomina, że producenci i dystrybutorzy jaj podążają na bieżąco za nowymi wymaganiami konsumentów, nie tylko w zakresie ceny i jakości, ale również w sprawie oczekiwań światopoglądowych dotyczących dobrostanu zwierząt.

- Na rynku produktów dostarczanych konsumentom finalnym trwa postępująca weryfikacja tych oczekiwań oraz proces dostosowywania przez firmy oferowanych kategorii produktów. Takie działania są niewymuszone, naturalne i zachodzą zarówno w przypadku jaj, jak i innych produktów rolno – spożywczych - czytamy w komunikacie Izby.

Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz zauważa, że percepcja konsumentów warunkowana wrażliwością na sposób produkcji jaj, jest kwestią emocjonalną, a nie racjonalnym wyborem zależnym od ceny czy jakości produktu.

- Konsumenci jaj, nie stanowią jednorodnej grupy klientów. Ich potrzeby potwierdzają fakt, że jaja nie muszą należeć tylko do produktów najtańszych, będących często przedmiotem ofert promocyjnych. Jednak, mimo wszystko, dużą część kupujących stanowią osoby biorące pod uwagę przy zakupach głównie cenę i świeżość jaj, która jest kluczowym aspektem ich jakości. Ważne okazuje się także zaufanie do producenta i dystrybutora jaj. Z drugiej zaś strony funkcjonuje na rynku grupa osób gotowa zapłacić wyższą cenę za specjały jajczarskie z  tzw. strefy premium (np. jaja wzbogacone witaminami lub jaja o zwiększonej zawartości kwasów omega 3). Konsumenci chętnie płacą za wartość dodaną, jednak dotyczy to faktycznych cech produktów, istotnych dla odbiorców prowadzących prozdrowotny styl życia. Inna grupa konsumentów, która kieruje się emocjami i wrażliwością dotyczącą chowu kur, poszukuje na rynku produktów zgodnych z ich systemem wartości i zmysłem estetycznym. Handel musi sprostać takim wymaganiom rynku i tym samym dostarcza jaja pochodzące z różnych systemów chowu - informuje Izba.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!