Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Trudna sytuacja na rynku wędlin. Zastępuje je tanie mięso kulinarne

Ubiegły rok nie był łatwy dla producentów wędlin, co przełożyło się na ich kondycję finansową. - Sytuacja na rynku wędlin stała się dość trudna. Miało na to wpływ wiele czynników. Jednym z nich są z całą pewnością niskie ceny mięs kulinarnych, co spowodowało, że stały się one substytutem dla niektórych rodzajów wędlin - mówi Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia. Trudna sytuacja przełożyła się także na wyniki firmy.

Trudna sytuacja na rynku wędlin. Zastępuje je tanie mięso kulinarne
Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia. Fot. ZM Silesia

Autor: RW,portalspozywczy.pl
Data: 21-01-2016, 11:38

Krzysztof Woźnica podkreśla, że Polacy w większym stopniu niż dotychczas kupują mięsa oraz sami przygotowują "wędlinę" na kanapkę, przykładowo w formie pieczonego mięsa. Sami także peklują oraz wędzą szynki oraz schaby.

- Jak wynika z danych z badań rynkowych (GFK) – spada ogólna ilość spożycia wędlin na korzyść mięsa, szczególnie drobiu. Są oczywiście kategorie wędlin, których spożycie wzrasta – wędliny suche, pasztety pieczone czy parówki, które Polacy uwielbiają - wyjaśnia prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

Jak dodaje na kondycję całej branży mają także wpływ uwarunkowania makroekonomiczne, takie jak chociażby deflacja, blokada eksportu na wybrane rynki zagraniczne, skomplikowana sytuacja w handlu detalicznym, zakaz uboju rytualnego oraz ASF.

- To wszystko dopełnia raczej pesymistyczną całość - przyznaje Woźnica.

Ograniczenia, z którymi spotyka się branża mają bezpośrednie przełożenie także na wynik firmy. Krzysztof Woźnica przyznaje, że w roku 2015 przychody ZM Silesia utrzymały się na poziomie zbliżonym do roku 2014, to jest w granicach 500 mln złotych. Inne wyniki okazały się jednak gorsze. 

- Niższa była rentowność i zysk netto. Wpływ na to miała ogólna sytuacja na rynku mięsa i wędlin, gdzie producenci walczyli za wszelką cenę o utrzymanie sprzedaży kosztem rentowności. Rosły też koszty działalności operacyjnej, w szczególności koszty pracy, koszty mediów oraz koszty związane marketingiem produktowym, których rynek nie pozwalał przełożyć na cenę produktów - mówi Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

Zachęcamy do przeczytania pełnej rozmowy z Krzysztofem Woźnicą, prezesem Zakładów Mięsnych Silesia. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Woźnica RSS ALERT    /    ZM Silesia RSS ALERT    /    rynek wędlin RSS ALERT    /    mięso kulinarne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!