Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Tyson Foods. Gigant mięsny z USA myśli o dalszej ekspansji w Europie

Tyson Foods zakończył w 2019 r. akwizycję europejskich oddziałów brazylijskiego potentata mięsnego BRF. Dzięki tej transakcji Amerykanie weszli do Europy pozyskując dwa zakłady przetwórcze w Holandii i Wielkiej Brytanii. Gigant z USA zapewnia, że to nie koniec i szykuje się do ekspansji na europejski rynek foodservice.

Tyson Foods. Gigant mięsny z USA myśli o dalszej ekspansji w Europie
Tyson Foods. Czy amerykański gigant namiesza w Europie? Fot. shutterstock

Autor: globalmeatnews.com
Data: 20-08-2020, 15:26

Produkty z przejętych przez Tysona zakładów są sprzedawane w kanałach detalicznych i gastronomicznych pod markami Grabit, Hot 'N' Kickin' Chicken, Speedy Pollo i Sadia, a także pod markami własnymi sieci. Teraz Tyson chce mocniej zaistnieć na rynku HoReCa.

Ambitne aspiracje firmy Tyson do rozwoju w Europie należy postrzegać w ramach szerszej strategii
umiędzynarodowienia. Szacuje się, że około 90% globalnego wzrostu spożycia białka nastąpi poza Stanami Zjednoczonymi. I chociaż Europa postrzegana jest pod tym względem jako mniej perspektywiczna niż Azja, która ma odpowiadać za 60 proc. tego wzrostu, wciąż jest to ważny region dla Tyson Foods.

Brett Van de Bovenkamp, dyrektor spółki na Europę wskazuje, że Tyson ma na Starym Kontynencie agresywne plany rozwoju. 

- Patrzymy na wszystkie rynki i, szczerze mówiąc, nie można być globalnym, zrównoważonym liderem w dziedzinie białka, nie będąc w Europie - wyjaśnia.

Przedstawiciel Tysona przyznaje, że spółka jest w trakcie przygotowywania pięcioletniej strategii rozwoju na rynku europejskim. Jednocześnie przyznaje, że Europa jest najbardziej wymagającym na świecie rynkiem jeśli chodzi o oczekiwania klientów i konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz dobrostanu zwierząt.

Tyson zdecydował się wprowadzić swoją flagową markę do gastronomii w czasie, gdy kanał stoi przed
poważnymi wyzwaniami. W ramach swoich własnych działań - w przeciwieństwie do USA - w Europie Tysonowi udało się uniknąć niektórych z najbardziej niszczycielskich konsekwencji COVID-19. W zakładach spółki w Europie nie zanotowano jak dotąd ani jednego przypadku koronawirusa.

Van de Bovenkamp ujawnia, że firma zidentyfikowała szereg obszarów, na których zamierza wykorzystać swoje przewagi podczas ekspansji w Europie.

- Nasze spostrzeżenia mówią nam, że produkty o wysokiej wartości dodanej zapewnią największe możliwości. Konsument staje dziś przed wyzwaniem związanym z czasem i, bardziej niż kiedykolwiek, zasobami. Oczekuje bezpiecznego, wysokiej jakości i niedrogiego jedzenia - mówi.

Van de Bovenkamp powiedział także, że produkcja roślinna jest bardzo istotna dla strategii Tysona, a firma ma dobrze rozwinięty biznes bezmięsny w USA.

- Myślimy o sobie jako o producencie białka, ponieważ jego spożycie będzie nadal rosnąć. Chociaż kategoria roślinna jest wciąż stosunkowo mała, spodziewamy się, że będzie ona nadal rosła w szybkim
tempie - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tyson Foods RSS ALERT    /    USA RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    rynek mięsa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.137.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!