Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Unijne produkty drobiowe konkurują jakością, nie ceną

Wysoka jakość wyrobów, stosowanie przyjaznych środowisku naturalnemu zasad produkcji, bezpieczne warunki pracy, oraz dbanie o dobrostan zwierząt to elementy, które muszą wiązać z wyższymi kosztami produkcji. Unia Europejska jest liderem na wszystkich w/w polach działania i dlatego producenci unijni mogą konkurować bezpieczeństwem i jakością swoich wyrobów, rzadziej ceną - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krystyna Szczepkowska, rzecznik Indykpolu.

Unijne produkty drobiowe konkurują jakością, nie ceną

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 06-04-2010, 15:22

W dobie globalnego kryzysu konsumenci chętnie sięgają po produkty z niższej półki, które często nie spełniające ostrych standardów jakościowych. - Hermetyczne zamknięcie rynku europejskiego przed tańszymi produktami z innych rynków nie zyska zapewne aprobaty konsumentów. Lepszym rozwiązaniem jest stawianie produktom spoza rynku europejskiego wymagań jakościowych oraz w zakresie standardów produkcji, podobnych do tych stosowanych przez europejskich producentów - ocenia Krystyna Szczepkowska. - Drugim istotnym elementem jest edukowanie konsumentów, tak aby potrafili wybrać produkty zdrowe i bezpieczne, te które dają im najwyższą wartość - dodaje. 

W branży drobiarskiej tańsze produkty importowane spoza Unii nie mogą konkurować z rodzimymi świeżymi produktami na rynkach lokalnych. - Uniemożliwiają to znaczne odległości. Mogą natomiast skutecznie z nami konkurować na innych rynkach w grupie wyrobów mrożonych, ograniczając eksport unijnych produktów - zaznacza rzecznik Indykpolu. - Stawianie ostrzejszych wymagań wobec eksporterów np. przez Rosję zwiększa szanse unijnych producentów - akcentuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

INDIndykpol SA

więcej informacji:

Krystyna Szczepkowska RSS ALERT    /    Indykpol RSS ALERT    /    mięso drobiowe RSS ALERT    /    konkurencyjność RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Tomi 2010-04-07 10:49:13
    Nieprzeciętnie biedny, Rosyjski naród na pewno patrzy na jakość jako podstawowy wyznacznik zakupowanego towaru ignorując cenę. Zwłaszcza na głębokiej prowincji gdzie ludzie jedzą zepsute ziemniaki żeby przeżyć. USA zastąpi Brazylia a Europa dalej będzie produkować brojlery bez GMO po 2,2 Euro za kg (jak we Francji). Tylko kogo po kryzysie będzie na to stać?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.120.26
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!