Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

UPEMI otrzyma z KE środki na promocję mięsa w Azji i Ameryce Północnej

Komisja Europejska zatwierdziła 22 programy, których celem jest promowanie produktów rolnych w Unii Europejskiej i na świecie. Wśród nich znajduje się UPEMI, która otrzyma 2,5 mln euro na promocję, której budżet wynosi łącznie 5 mln euro.

Całkowity budżet tych programów, których przeważająca większość realizowana będzie przez okres trzech lat, wynosi 71,94 mln euro. Wkład finansowy ze strony UE to 35,97 mln euro. 

Wybrane programy dotyczą między innymi takich produktów, jak oliwa, mleko i przetwory mleczne, mięso, świeże i przetworzone owoce i warzywa, produkty ekologiczne, jajka, wino i inne alkohole, produkty ogrodnicze, jak również produktów najwyższej jakości zarejestrowanych w systemach chronionej nazwy pochodzenia (CHNP), chronionego oznaczenia geograficznego (CHOG) i gwarantowanych tradycyjnych specjalności (GTS).

Do 30 listopada ubiegłego roku służby Komisji otrzymały 36 propozycji programów promocyjnych i informacyjnych ukierunkowanych zarówno na rynek wewnętrzny UE, jak i na rynki krajów trzecich. 

W tym roku realizowany będzie pierwszy etap programu. Zgłoszenia oceniono i do realizacji wybrano 22 propozycje programów. Szesnaście spośród nich dotyczy rynku wewnętrznego, a sześć - krajów trzecich. Dwa spośród wybranych programów zostały opracowane wspólnie przez różne państwa członkowskie.

Kampania informacyjna skierowana jest do następujących krajów i regionów spoza UE: Rosji, Chin, Ameryki Północnej, Azji Południowo-Wschodniej, Norwegii, Szwajcarii, Ukrainy, Indii i Korei Południowej.

Na liście znalazła się także Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI). Organizacja ta planuje promocję mięsa na rynkach: Korei Południowej, Ameryki Północnej oraz Południowo-Wschodniej Azji. Trzyletni program promocji przewiduje budżet w wysokości 4,96 mln euro, z czego dofinansowanie wyniesie 2,48 mln euro.

W 2000 r. Rada zadecydowała, że UE mogłaby uczestniczyć w finansowaniu kampanii informacyjnych, które promują żywność i produkty rolne na rynku wewnętrznym UE oraz w krajach trzecich. Całkowity roczny budżet na te działania promocyjne wynosi ok. 55 mln euro.

Finansowane z tych środków działania mogą obejmować działalność z zakresu public relations, kampanie promocyjne lub reklamowe, a ich celem ma być uświadamianie konsumentom, że europejskie produkty są szczególnie atrakcyjne pod względem jakości, bezpieczeństwa dla zdrowia i wartości odżywczych, a także odpowiednio oznakowane i wyprodukowane zgodnie z zasadami higieny oraz z poszanowaniem środowiska i praw zwierząt.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

UPEMI RSS ALERT    /    Komisja Europejska RSS ALERT    /    promocja mięsa RSS ALERT    /    eksport żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • mały jareczek 2013-04-26 09:58:09
    Biuro podróży otwiera zapisy....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.21.83
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!