UPEMI podpisała umowę na promocję mięsa w USA i Kanadzie
- Autor: PAP
- Data: 18-04-2018, 12:24
Chodzi o realizację dwuletniej unijnej kampanii informacyjno-promocyjnej dotyczącej świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny, oraz przetworów spożywczych wytworzonych na bazie tych produktów pt. "Mięso o europejskiej jakości" ("Meat with European Quality") na rynkach USA i Kanady.
KOWR nadzoruje realizację unijnego programu, którego celem jest zwiększenie wiedzy o zaletach europejskiej wieprzowiny, wołowiny oraz poinformowanie odbiorców w USA i Kanadzie o wysokich standardach produkcji w UE. Kampania ma sprawić, że wzrośnie spożycie mięsa z Europy oraz zwiększy się jego rozpoznawalność w USA i Kanady.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Rynki te zostały - w programie promocji przygotowanym przez resort rolnictwa - uznane jako perspektywiczne dla polskiego eksportu. Także KE zdefiniowała je jako rokujące dla eksportu unijnej żywności.
W ramach dwuletniej kampanii przewidziane są m.in. działania public relation na wskazanych rynkach, wizyty studyjne do Polski dziennikarzy, liderów opinii i potencjalnych importerów z USA i Kanady, a polscy eksporterzy będą mieli możliwość uczestniczenia w misjach gospodarczych na rynkach docelowych - zaznaczyło UPEMI.
Kampania będzie kosztowała ok. 2,4 mln euro, z czego 1,9 mln euro jest dofinansowaniem Komisji Europejskiej.
Polska w 2017 roku wyeksportowała ok. 479 tys. ton mięsa wieprzowego o wartości ponad 4 mld zł oraz 401 tys. ton mięsa wołowego o wartości ok. 1,4 mld zł. Wzrósł wolumen wywozu mięsa wieprzowego do Stanów Zjednoczonych i Kanady osiągając odpowiednio wielkość 58,5 tys. ton i 10,7 tys. ton.
Różański zaznaczył, że UPEMI jest jedyną polską organizacją branżową, której projekt pt. "Mięso o europejskiej jakości" został pozytywnie oceniony przez KE i znalazł się w październiku 2017 roku na liście wybranych oraz objętych dofinansowaniem kampanii w zakresie programów prostych promujących produkty rolne. W ubiegłorocznym konkursie projektów państwa członkowskie złożyły 190 projektów programów prostych, z czego 52 przyznano dofinansowanie.

więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Branża wieprzowa czeka na sezon grillowy i lepszą pogodę
-
Nadal ubywa świń w Polsce. W 2,5 roku zniknęła połowa krajowej hodowli
-
KSG Agro tworzy zapasy surowców. Spółka produkuje pasze na dwie zmiany
-
Do kiedy można składać wnioski o dopłaty do przechowywania wieprzowiny?
-
KSG Agro wzmacnia bezpieczeństwo zakładów i podnosi płace w Ukrainie
-
Znaczne wzrosty cen skupu żywca wieprzowego
-
Komisja Europejska powinna dopłacić do eksportu wieprzowiny do Ukrainy?
-
KSG Agro produkuje dalej. Spółka dostarcza mięso ukraińskim szpitalom i armii
-
Wojna w Ukrainie podniesie ceny mięsa? Branża podaje scenariusze
-
VII Forum Sektora Wołowiny już 10-11 marca 2022
- Mleczarnia z Ciechanowa kupiła zakład w Ozorkowie
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
komentarze (0)