Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

USA: Sieć handlowa sama wyprodukuje mięso drobiowe

  • Autor: KIPDiP
  • Data: 01-10-2018, 14:25
Costco, amerykańska sieć cash&carry, we wrześniu 2019 roku zamierza otworzyć własną farmę kurcząt rzeźnych i zakład przetwórczy. Według analityków, jeśli eksperyment giganta amerykańskiej sprzedaży detalicznej się powiedzie, tą drogą będą podążać także inne sieci sprzedaży - informuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.
USA: Sieć handlowa sama wyprodukuje mięso drobiowe
fot. shutterstock

Szerokim echem w branży drobiarskiej odbił się raport opublikowany niedawno przez CoBank. Eksperci tej instytucji analizują decyzję Costco, amerykańskiej firmy zajmującej się sprzedażą półhurtową i detaliczną. 

We wrześniu 2019 roku sieć zamierza otworzyć swoją własną farmę kurcząt rzeźnych i zakład przetwórczy. Jeśli ten eksperyment giganta amerykańskiej sprzedaży detalicznej się powiedzie, to analitycy nie mają wątpliwości, że tą drogą będą podążać inne sieci sprzedaży. Będzie to całkiem nowa definicja znanego sloganu od „pola do stołu”.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Posunięcie Costco może mieć jednak bardzo poważne konsekwencje dla branży drobiarskiej i z pewnością będzie wymagało starannego przemyślenia przez zarządy firm z sektora. Costco dowodzi, że samodzielna produkcja kurcząt pozwoli sieci zaoszczędzić około 10 do 35 centów na ptaku. Raport CoBank sugeruje, że za decyzją Costco stoi bardzo duża i ciągle rosnąca popularność różnych dań gotowych opartych o mięso z rożna. Sprzedaż tych dań od 2010 roku rośnie średnio o 10 procent rocznie, co oznacza znacznie większy potencjał niż w przypadku rynku surowego mięsa z kurcząt.

Dodatkowymi atutami, które mogą zostać osiągnięte dzięki precedensowej decyzji Costco mają być – według ekspertów- pewność dostaw, przejrzystość łańcucha dostaw oraz kontrola kosztów. Kompleks budowany przez Costco w stanie Nebraska będzie zdolny przetwarzać około 100 mln ptaków rocznie. 

Costco jest największą w USA siecią typu Cash&Carry (co jest określane w Polsce jako sprzedaż półhurtowa lub hurt detaliczny albo sieć magazynowa). Na całym świecie Costco dysponuje 759 sklepami, zlokalizowanymi głównie w USA, Kanadzie i Meksyku. Sieć jest także obecna, choć w dużo mniejszym zakresie, w Europie (m.in. Wielka Brytania, Hiszpania, Islandia, Francja) oraz w Azji i Australii.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • coco 2018-10-03 08:40:20

    Faktycznie gigant hehehe - 100mln/rocznie, nasz C... pod Ciechanowem bije prawie 1mln dziennie

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!