USA: Sieć handlowa sama wyprodukuje mięso drobiowe
- Autor: KIPDiP
- Data: 01-10-2018, 14:25

Szerokim echem w branży drobiarskiej odbił się raport opublikowany niedawno przez CoBank. Eksperci tej instytucji analizują decyzję Costco, amerykańskiej firmy zajmującej się sprzedażą półhurtową i detaliczną.
We wrześniu 2019 roku sieć zamierza otworzyć swoją własną farmę kurcząt rzeźnych i zakład przetwórczy. Jeśli ten eksperyment giganta amerykańskiej sprzedaży detalicznej się powiedzie, to analitycy nie mają wątpliwości, że tą drogą będą podążać inne sieci sprzedaży. Będzie to całkiem nowa definicja znanego sloganu od „pola do stołu”.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Posunięcie Costco może mieć jednak bardzo poważne konsekwencje dla branży drobiarskiej i z pewnością będzie wymagało starannego przemyślenia przez zarządy firm z sektora. Costco dowodzi, że samodzielna produkcja kurcząt pozwoli sieci zaoszczędzić około 10 do 35 centów na ptaku. Raport CoBank sugeruje, że za decyzją Costco stoi bardzo duża i ciągle rosnąca popularność różnych dań gotowych opartych o mięso z rożna. Sprzedaż tych dań od 2010 roku rośnie średnio o 10 procent rocznie, co oznacza znacznie większy potencjał niż w przypadku rynku surowego mięsa z kurcząt.
Dodatkowymi atutami, które mogą zostać osiągnięte dzięki precedensowej decyzji Costco mają być – według ekspertów- pewność dostaw, przejrzystość łańcucha dostaw oraz kontrola kosztów. Kompleks budowany przez Costco w stanie Nebraska będzie zdolny przetwarzać około 100 mln ptaków rocznie.
Costco jest największą w USA siecią typu Cash&Carry (co jest określane w Polsce jako sprzedaż półhurtowa lub hurt detaliczny albo sieć magazynowa). Na całym świecie Costco dysponuje 759 sklepami, zlokalizowanymi głównie w USA, Kanadzie i Meksyku. Sieć jest także obecna, choć w dużo mniejszym zakresie, w Europie (m.in. Wielka Brytania, Hiszpania, Islandia, Francja) oraz w Azji i Australii.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Prezes Netto: Klienci szukają taniej żywności
-
Euro Sklep kończy 25 lat
-
Inflacja im niestraszna. Ten kraj zaspokaja dziś światowy popyt na drób
-
Lidl obiecuje chronić polskie rodziny przez inflacją. O co chodzi?
-
Sieci źle oznaczają ceny. Biedronka, Kaufland, Auchan ukarani przez UOKiK
-
mięso na wtorek
Prezes Cedrobu: W branży spożywczej nie ma kryzysu
-
Tysiące krów zmarło w Kansas z powodu upałów
-
Dlaczego hipermarkety tracą rynek? "Konsumenci szukają prostszych rozwiązań"
-
Duże sieci są w stanie powstrzymać wzrost cen? Robią to na dwa sposoby
-
W Stanach Zjednoczonych inflacja najwyższa od ponad 40 lat
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (1)
Faktycznie gigant hehehe - 100mln/rocznie, nasz C... pod Ciechanowem bije prawie 1mln dziennie
Odpowiedz