• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ustawa o funduszach promocji pozwoli pozyskać środki z budżetu UE

- Oceniając korzyści wynikające z wprowadzenia w życie przepisów projektowanej ustawy należy przede wszystkim uwzględnić możliwość pozyskania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dariusz Goszczyński, zastępca dyrektora w Departamencie Rynków Rolnych MRiRW. Projekt ustawy zakłada, że zostanie utworzonych siedem funduszy promocji: mleka, mięsa wieprzowego, mięsa wołowego, końskiego i owczego, ziarna zbóż i przetworów zbożowych, , mięsa drobiowego, ryb oraz owoców i warzyw.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-02-2009, 15:45

Połączenie środków funduszy promocji ze środkami dostępnymi w ramach mechanizmu "Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych'' pozwoli na zwielokrotnienie zgromadzonych środków przeznaczonych na prowadzenie działań promocyjnych.

Zdaniem Goszczyńskiego, poprzez wykorzystanie środków funduszy promocji, do sfinansowania wkładu własnego organizacji branżowych w kampaniach promocyjnych współfinansowanych ze środków wspólnotowych, uzyska się możliwość wykorzystania czterokrotnie większych środków niż zgromadzone na rachunkach funduszy.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Odrębnym obszarem korzyści z realizacji działań promocyjnych jest współudział w budowie pozytywnego wizerunki marki "Polska''. - Przy późniejszych samodzielnych działaniach poszczególnych podmiotów, zainteresowanych sprzedażą swoich produktów na obcych rynkach, marka stanowić będzie silną bazę dla ich działań - podkreśla przedstawiciel Ministerstwa Rolnictwa.

Mechanizm zaproponowany w projektowanej ustawie umożliwi promocję branżową której celem jest wzrost sprzedaży polskich produktów rolnych, a w konsekwencji zdobycie trwałych rynków zbytu. - Chodzi o trwałe wspieranie konkurencyjności, w tym eksportowej, oraz poprawę jakości produkowanych wyrobów. Poprawa jakości to cel długofalowy, realizowany w perspektywie wielu lat - mówi Goszczyński. - Fundusze umożliwiłyby integrację branżową, zarówno poziomą jak i pionową, co przejawiałoby się tworzeniem silnych grup skupionych wokół poszczególnych produktów - dodaje.

Projekt ustawy zakłada, że od 1 lipca 2009 r. zostanie utworzonych siedem funduszy promocji produktów rolno - spożywczych. Będą to fundusze promocji: mleka, mięsa wieprzowego, mięsa wołowego, końskiego i owczego, ziarna zbóż i przetworów zbożowych, mięsa drobiowego, ryb oraz owoców i warzyw.

Działania realizowane ze środków zgromadzonych w ramach funduszy będą skierowane na wspieranie wzrostu spożycia oraz promocję tych produktów na rynku krajowym i światowym. - Członkowie komisji zarządzających wybierani będą spośród kandydatów zgłoszonych przez organizacje branżowe oraz izby rolnicze. Komisje, w zasadach gospodarowania oraz corocznym planie finansowym danego funduszu promocji będą określać zadania mieszczące się w zakresie celów i działań określonych w projektowanej ustawie - informuje zastępca dyrektora w Departamencie Rynków Rolnych. - Taka konstrukcja umożliwi szybkie reagowanie na wszelkie zmiany sytuacji rynkowej w danej branży - zaznacza.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!