• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

W 2009 r. Pamapol poprawi wyniki, ograniczy koszty i zanotuje wzrost sprzedaży

Nowy prezes Pamapolu Krzysztof Półgrabia ocenia, że rok 2008 grupa może zakończyć na minusie, ale chce, by rok 2009 przyniósł grupie zyski. Spółka zamierza to osiągnąć m.in. poprzez wzrost sprzedaży, ograniczenie kosztów i poszerzenie oferty o nowe produkty.
  • Autor: PAP
  • Data: 01-12-2008, 19:05
W 2009 r. Pamapol poprawi wyniki, ograniczy koszty i zanotuje wzrost sprzedaży

Pamapol poinformował w sobotę, że przedstawi na początku stycznia 2009 roku zmodyfikowaną strategię, zakładającą dalszą reorganizację i konsolidację grupy.

"Nie będzie rewolucyjnych zmian w strategii. Pamapol nadal będzie rozwijał swój core business na rynku producentów żywności gotowej.
Bardzo ważnym elementem nowej strategii będzie konsolidacja wewnątrz grupy i poprawa rentowności" - powiedział Półgrabia w wywiadzie dla PAP.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Prezes poinformował, że Pamapol będzie dążył do poprawy rentowności poprzez obniżenie kosztów i wzrost sprzedaży, przede wszystkim markowych produktów.

"Będziemy starali się poprawić rentowność poprzez obniżenie kosztów funkcjonowania spółek i kosztów wytworzenia produktów, a także poprzez wzrost sprzedaży, szczególnie w kanale, który nas najbardziej interesuje, czyli kanale tradycyjnym" - powiedział.

"Nie zapomnimy też o umocnieniu sprzedaży w pozostałych segmentach. Bardzo ważna jest dla nas sprzedaż eksportowa i kanał nowoczesny" - dodał.

W ramach konsolidacji wewnętrznej Pamapol przewiduje zacieśnienie współpracy pomiędzy spółkami z grupy.

"Będziemy szukali synergii kosztowej między spółkami. Chcemy przeprowadzić konsolidację wewnętrzną, która jednak nie będzie polegać na łączeniu spółek, tylko lepszej współpracy pomiędzy identycznymi działami we wszystkich spółkach. Nie planujemy też żadnych zwolnień, będą tylko ograniczenia związane z pracownikami sezonowymi" - powiedział Półgrabia.

Prezes przyznał, że grupa Pamapolu może zakończył rok 2008 na minusie. Po trzech kwartałach grupa miała 5,8 mln zł straty na poziomie netto, przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 288,3 mln zł.

"Po trzech kwartałach tego roku mamy stratę na poziomie wyniku skonsolidowanego. Do końca roku pozostało bardzo mało czasu, dlatego jest możliwe, że rok 2008 zakończymy wynikiem ujemnym" - powiedział Półgrabia.

"Będziemy pracowali nad tym, by w 2009 roku spółki z grupy kapitałowej zaczęły wykazywać pozytywne wyniki. Będą one przekładały się na zysk całej grupy" - dodał.

Zdaniem prezesa, na wynikach grupy w 2008 roku mocno ciążą straty spółek WZPOW Kwidzyn i Cenos.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!