Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

W branży mięsnej najwięcej środków na marketing przeznaczają producenci parówek

Parówka jest na naszym rynku przetwórstwa mięsnego jednym z tych produktów, w przypadku których producenci więcej inwestują w komunikację i ogólnie pojęty marketing, niż w przypadku innego asortymentu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Nowak, dyrektor marketingu Regis.

W branży mięsnej najwięcej środków na marketing przeznaczają producenci parówek

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 05-08-2010, 14:16

Na przestrzeni ostatniego roku duże akcje komunikacyjne przeprowadzili producenci Berlinek, parówek Delikatesowych i Jubilatek, Jedynek oraz Paryżanek. - Czyli tylko kilka marek parówek doczekało się ogólnopolskiego wsparcia. Na co liczą pozostali gracze rynkowi tej kategorii kładąc na półkę swe wyroby? Czy mają szanse pozostali, którzy nie planują takich akcji? Jak wejść na ten rynek i jak się na nim utrzymać osiągając zamierzone cele biznesowe? - pyta Magdalena Nowak.

Dział Marketingu Firmy Regis zgłębiając ten temat postanowił zbadać przede wszystkim zachowania konsumenta już przy samej półce przeprowadzając na rynku szeroko zakrojone hall testy w sieciach formatu HM/SM oraz w punktach sprzedaży detalicznej kanału tradycyjnego. Przeprowadził też badania ilościowe z konsumentami parówek na temat znajomości i zapamiętania przez nich komunikatów reklamowych.
Podsumowywując te badania można powiedzieć, iż nie ma żadnego zaskoczenia - działa prawo zbudowanej i podtrzymywanej przewagi rynkowej. - Możemy podać wyniki z jednego z hipermarketów, w którym na półce w trakcie badania były obecne 23 marki parówek.

Stwierdziliśmy, iż w ciągu kilku dni trwania testu aż 93 proc. osób dokonujących zakupów z tej półki wybrało trzy marki, 7 proc. konsumentów wybrała pozostałe marki - mówi dyrektor marketingu Regis. Badana próba wyniosła 350 osób.

45 proc. kupujących w tych dniach parówki wskazało doświadczenie smakowe jako najważniejszy atrybut tego produktu - wybierają tę, a nie inna parówkę ze względu na jej smak, który jest powtarzalny i nigdy na nim się nie zawiedli. Następne cechy produktu wymienione w kolejności przez konsumentów przy półce w momencie zakupu to marka, producent i potem dopiero cena.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Magdalena Nowak RSS ALERT    /    Regis RSS ALERT    /    parówki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!