Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

W tym roku Mispol oczekuje jednocyfrowego wzrostu przychodów

Mispol szacuje, że w 2010 roku jego przychody wzrosną rok do roku jednocyfrowo. Spółka chce do końca tego roku podjąć decyzję co do sprzedaży firmy zależnej Agrovita - poinformowała na konferencji prezes Mispolu Mirosława Achinger.

W tym roku Mispol oczekuje jednocyfrowego wzrostu przychodów

Autor: PAP
Data: 06-09-2010, 13:58

"Szacujemy, że tegoroczne przychody wzrosną, ale nie dwucyfrowo. Siłą pociągową przychodów będzie głównie segment pet food" - powiedziała Achinger.

W segmencie pet food spółka zakończyła przebranżowienie istniejącego zakładu w Białymstoku, produkującego konserwy i pasztety, na zakład produkcyjny karmy dla zwierząt. Natomiast w zakładzie w Hermanicach w Czechach trwa inwestycja w zwiększenie mocy produkcyjnych w karmie mokrej. Docelowo moce mają zwiększyć się o 40 proc., począwszy od 2012 roku.

"Cześć inwestycji, rozbudowa mocy zakładu w Hermanicach będzie zakończona w czwartym kwartale tego roku. Jest to część dużego planu inwestycyjnego, w ramach którego chcemy wybudować jeszcze drugi zakład" - powiedziała Achinger.

"W tym roku wydamy w sumie na ten cel około 5 mln zł. Całość inwestycji powinna nas kosztować około 16 mln zł" - dodała.

Zdaniem prezes, rozbudowa mocy zakładu w Hermanicach da spółce możliwość realizacji zamówień w krajach Europy Południowej i Zachodniej.

"Lokalizacja tego zakładu pozwala nam zbliżyć się do Europy Południowej i być może do Europy Zachodniej. Do tej pory nie byliśmy w stanie podjąć się realizacji zamówień na tych rynkach, ze względu na brak mocy, teraz być może otworzą się takie możliwości" - powiedziała.

Mispol po pierwszym półroczu 2010 roku osiągnął 133,7 mln zł przychodów, 7,1 mln zł EBIT oraz 3,6 mln zł zysku netto. Przychody wzrosły rok do roku o 1,3 proc. W pierwszym półroczu 2009 roku Mispol miał 866 tys. zł EBIT oraz 6 mln zł straty netto.

W strukturze przychodów grupy rośnie udział sprzedaży w segmencie pet food, który w pierwszym półroczu 2010 roku stanowił 46,6 proc., wobec 40,7 proc. rok wcześniej.

W pierwszym półroczu grupa poprawiła rentowność brutto na sprzedaży, dzięki rezygnacji z nierentownych kontraktów, korzystnym cenom surowców, wynegocjowaniu niższych cen opakowań, wzrostowi udziału pet food w sprzedaży oraz umocnieniu złotego.

Mispol informował w maju tego roku, prezentując strategię na lata 2010-2013, że w segmentach dań gotowych oraz przetworów dopuszcza kilka scenariuszy wspólnych, w tym sprzedaż części lub wszystkich aktywów, skupionych w spółce Agrovita, a także utrzymanie segmentów.

"Do końca roku chcemy przeprowadzić analizę i podjąć ostateczną decyzję - czy zostawimy Agrovitę jako bazę produkcyjną dla segmentu konserw i pasztetów, czy też sprzedamy potencjalnemu inwestorowi" - powiedziała Achinger.

Dodała, że Mispol zamierza sprzedać całość Agrovity oraz, że decyzja będzie zależała od ewentualnej oferty.

"Nie chcemy sprzedawać poniżej wartości księgowej" - powiedziała.

Mispol szacował w maju, że w 2010 roku osiągnie maksymalnie 10-procentowy wzrost przychodów, a przy założeniu utrzymania się na rynku sprzyjających tendencji co do cen surowców i opakowań, spółka deklarowała chęć osiągnięcia w tym roku zysku netto od 5 do 10 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mirosława Achinger RSS ALERT    /    Mispol SA RSS ALERT    /    Agrovita RSS ALERT    /    pet food RSS ALERT    /    karma dla zwierząt RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.58.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!