Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Wicedyrektor KPMG: Fundusze unijne nie wpłynęły pozytywnie na branżę mięsną

W branży spożywczej szeroko wykorzystywanym kanałem dotarcia do pieniędzy są fundusze unijne. Jednak te fundusze przysłużyły się rynkowi rolno-spożywczemu nie do końca pozytywnie. Darmowy pieniądz też psuje rynek. Mam na myśli branżę mięsną - powiedział Piotr Grauer, wicedyrektor w firmie doradczej KPMG.

Wicedyrektor KPMG: Fundusze unijne nie wpłynęły pozytywnie na branżę mięsną

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 24-11-2010, 10:38

Branża mięsna masowo wykorzystała fundusze unijne do modernizacji parku maszynowego i zakładów. - Jednocześnie nie rozwiązało to bolączki branży, jaką jest rozdrobnienie - ocenił Piotr Grauer na III Forum Rynku Spożywczego. - Dzisiaj widzimy, że moce produkcyjne przemysłu mięsnego są niewykorzystane w 30-40 proc. - dodaje.

- Kiedy ktoś brał pieniądze "za darmo", od razu stawiał w swoim zakładzie nowocześniejszą, większą, bardziej wydajną linię produkcyjną. Co z tego, jeśli nie zmienia to oczywistej prawdy, jaką jest brak rynku zbytu - zauważył wicedyrektor KPMG.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

KPMG RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    fundusze unijne RSS ALERT    /    rozdrobnienie RSS ALERT    /    III Forum Rynku Spożywczego RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • wielkopolanin 2010-11-24 15:19:26
    Tak jak wiele firm \"nonszalancko\" wykorzystywały dotacje na modernizacje swoich zakładów, tak teraz mięsne organizacje branżowe bez pomyślunku wydają fundusze promocyjne. Niech się wpiszą ci, co uważają, że nie mam racji!!
  • bomber 2010-11-24 15:26:07
    moim zdaniem kampania QMP nie jest pozbawiona sensu, z tego, co czytałem zapowiada się całkiem roztropnie i nowocześnie
  • wielkopolanin 2010-11-24 15:47:04
    A co za sens promowania w polsce czegoś co wyjeżdza za granicę? Myslę O wołowienie. Po pierwsze musi być towar. Nie widzę wołowiny w QMP. Kiedy zobaczę to UWIERZE. Zreztą z wierzpowiną PQS podobnie. Reklmay jużwidać i co dalej?
  • Hui Wam Woko 2010-11-24 16:36:01
    Dokładnie. Wielkopolanin ma rację. Tak samo idiotyczny w obecnej chwili Program Promocji Mięsa Gęsiego w Polsce. Tylko ktoś kto zorganizował tę akcję nie poinformował hodowców o zwiększeniu produkcji żywca gęsiego. A tak jest promocja, a w sklepach gęsina znika w 1-2 dni. I więcej nie ma...
  • abc 2010-11-27 21:23:29
    To, że jest nadmiar mocy produkcyjnych to jasne. Taki stan mamy w całej gospodarce światowej, w prawie wszystkich branżach. Nadmiar mocy nie musi jednak wynikać z tego, że zainwestowano nadmiarowo, w bardziej wydajne linie technologiczne i maszyny. Może wynikać z braku popytu, z aktualnie obniżającego się poziomu popytu konsumpcyjnego przez wzrost bezrobocia, także tego popytu autonomicznego w wyniku trendu obniżania \"socjalu\". A brak wysokiego popytu najprawdopodobniej przede wszystkim jest wynikiem niskiej siły nabywczej konsumentów. To z kolei stawia problem wysokości wynagrodzeń i skali ich rozwarstwienia. Patrzenia na wynagrodzenia (także w projektach doradczych) nie tylko jako na element kosztów ale także jako na czynnik popytowy. Czy rozdrobnienie branży (rozumiem - rozproszenie sektora) jest bolączką branży? To zależy od tego co rozumiemy pod pojęciem branży, i z jakiego miejsca na to patrzymy. W mojej ocenie większość firm brała te pieniądze z dużym wysiłkiem, wcale nie \"za darmo\".

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.74.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!