Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Wiceprezes KRD: Obecnie to my rządzimy na rynku drobiu

Polska branża drobiarska fantastycznie wykorzystała okres od wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. W ciągu ośmiu lat zwiększyliśmy eksport mięsa drobiowego z 40 tys. ton do ponad 510 tys. ton. Krajowa produkcja wzrosła dwukrotnie i osiągnęła poziom 1,5 mln ton - powiedział Maciej Przyborski, wiceprezes Krajowej Rady Drobiarstwa na konferencji "Drobiowa ofensywa. Rusza kampania informacyjna".

Wiceprezes KRD: Obecnie to my rządzimy na rynku drobiu

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 06-09-2012, 20:53

Przyborski podkreślił, że za ilością musi iść jakość. - W tej chwili standard produkcji żywnościowej na bazie mięsa drobiowego w Polsce gwarantuje pełne bezpieczeństwo mięsa - ocenił wiceprezes KRD. Zaznaczył, że polscy producenci muszą brać pod uwagę nie tylko krajowe przepisy, ale też rygorystyczne rozporządzenia prawa UE.

Najważniejszy dla polskiego drobiarstwa pozostaje rynek krajowy. - W ciągu ostatnich 22 lat Polacy zwiększyli roczną konsumpcję drobiu na obywatela z 11 kg do blisko 26 kg. Kwalifikuje nas to do średniej europejskiej - powiedział ekspert. - 30 proc. produkcji drobiu idzie na eksport, z czego ponad 80 proc. do krajów UE. Kierujemy nasz towar do bardzo wymagających klientów, głównie Niemców, Anglików i Francuzów. Można nawet powiedzieć, że istnieje pewnego rodzaju specjalizacja naszych odbiorców: Francuzi bardzo chętnie kupują skrzydełka, zaś Anglicy filety z piersi drobiowych - wskazał.

Na znaczeniu zyskuje eksport do krajów pozaunijnych. - Odbiorcy z Azji bardzo chętnie kupują łapy z kurcząt. Producentom udaje się na nich osiągać naprawdę przyzwoite marże. Podobnie rozwija się eksport w kierunku Afryki, przy czym jego skala jest bardziej incydentalna - tłumaczył Maciej Przyborski. Dodał również, że mięso drobiowe ma niesłychaną zaletę eksportową, bo w odróżnieniu od wieprzowiny i wołowiny, jest akceptowane we wszystkich kręgach kulturowych. - Jedzą je ludzie na całym świecie, niezależnie od ich wyznań religijnych - zaakcentował.

Zwrócił też uwagę na mnogość możliwych sposobów przyrządzenia drobiu. - Wartość smakowa mięsa drobiowego może zostać dostosowana do potrzeb regionalnych w różnych częściach świata. Dlatego zwiększając skalę produkcji należy pamiętać, że odbiorcą naszego produktu może stać się rynek mający wyższe wymagania jakościowe niż nasz. Z myślą o tym powstał System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP dla branży drobiarskiej - powiedział wiceprezes KRD.

System ma umocnić pozycję polskiego mięsa drobiowego za granicą, ale jednocześnie chronić nasz własny rynek. - Dzięki niemu firmy, np. ze Wschodu, które będą kiedyś chciały wejść do Polski, będą musiały spełnić nasze wysokie warunki jakościowe - podkreślił Przyborski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Przyborski RSS ALERT    /    Krajowa Rada Drobiarstwa RSS ALERT    /    KRD RSS ALERT    /    mięso drobiowe RSS ALERT    /    QAFP RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • jon 2012-09-07 06:22:55
    \"My rządzimy\" a hodowcy ledwo zipią

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.58.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!