Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Wiceprezes Sokołowa: rosną udziały parówek premium

- Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy wzrost udziału parówek premium. Ich wysoka jakość wynika z dużej zawartości mięsa oraz rodzaju użytego surowca, np. szynki, cielęciny czy drobiu - podkreśla w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Mieczysław Walkowiak wiceprezes zarządu ds. Handlu i Marketingu Sokołów S.A.

Wiceprezes Sokołowa: rosną udziały parówek premium
Mieczysław Walkowiak wiceprezes zarządu ds. Handlu i Marketingu Sokołów S.A. Fot. Materiały prasowe

Autor: RW, portalspozywczy.pl
Data: 10-11-2016, 13:18

Wiceprezes Walkowiak przypomina, że Parówki od wielu lat są jedną z najpopularniejszych wędlin wśród wszystkich grup odbiorców - dzieci, młodzieży, dorosłych i osób starszych. W świetle badań SMG/KRC produkty te kupuje 70 proc. Polaków. Aż 29 proc. badanych osób deklaruje, że spożywa parówki przynajmniej raz w tygodniu. Według szacunków branży w ciągu roku przeznaczamy na ich zakup około 3 mld zł. Stanowi to około 20 proc. całkowitych wydatków na zakup wędlin.

- Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy wzrost udziału parówek premium. Ich wysoka jakość wynika z dużej zawartości mięsa oraz rodzaju użytego surowca, np. szynki, cielęciny czy drobiu. Ważne dla konsumenta stają się produkty prozdrowotne, tzn. z obniżoną zawartością tłuszczu, soli, wysoką zawartością białka, bez dodatku fosforanów, bez glutaminianu sodu. Zawartość mięsa na poziomie 70-90 proc. jest już standardem w produkcji parówek - wyjaśnia.

Jak dodaje, Sokołów w roku 2009 znacząco podniósł poprzeczkę w produkcji parówek, wprowadzając, a następnie intensywnie promując Parówki z Szynki, które jako pierwsze w tej grupie produktów miały tak wysoką zawartość mięsa.

- W ślad nowo wyznaczonych trendów poszła większość liczących się firm mięsnych w Polsce. Firma Sokołów S.A. z sukcesem wprowadziła również na rynek parówki dedykowane dla dzieci pod nazwą Sokoliki. Tę kategorię wędlin premium poszerzyliśmy w ostatnim czasie o Słowianki - wyśmienite parówki ze schabu, indyka lub drobiu. Są one połączeniem starannie wyselekcjonowanego, najwyższej jakości mięsa oraz odpowiedniej ilości przypraw znanych i stosowanych od wielu lat w polskiej kuchni. Wyróżnia je niewielka średnica, wysoka zawartość mięsa i brak osłonki, co znacznie ułatwia przygotowanie posiłku - mówi wiceprezes Sokołowa.

Mieczysław Walkowiak podkreśla, że produkcja parówek odbywa się na nowoczesnych liniach technologicznych, w pełni skomputeryzowanych, które pozwalają na wytwarzanie bezpiecznego wyrobu o powtarzalnej jakości. Zwraca również uwagę na wyzwanie związane z innowacyjnością. 

- W firmie Sokołów S.A. nieustannie pracujemy w interdyscyplinarnych zespołach, poszukując nowatorskich i wyróżniających nas rozwiązań. Rozwiązania innowacyjne dotyczące samego produktu, jak i opakowań cały czas są w centrum uwagi firmy. Sukces rynkowy mogą osiągnąć tylko te produkty, które spełniają preferencje konsumentów. Dzisiejszy konsument oczekuje wygodnych, bezpiecznych produktów, które będą w stanie wpisać się w zmieniający się styl życia - dodaje Mieczysław Walkowiak wiceprezes zarządu ds. Handlu i Marketingu Sokołów S.A.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mieczysław Walkowiak RSS ALERT    /    Sokołów SA RSS ALERT    /    parówki RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    produkcja parówek RSS ALERT    /    rynek parówek RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.97.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!