Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Wilbo rozszerzy ofertę o ryby słodkowodne

Planujemy rozszerzyć ofertę o ryby słodkowodne i to będzie rozwiązanie innowacyjne. Wilbo wciąż poszukuje nowych możliwości rozwoju, by w tak ciasnym konkurencyjnie otoczeniu rynkowym, zaproponować konsumentom produkt zdrowy, smaczny i niebanalny – zapowiada w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bożena Serzycka, prezes Wilbo.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-09-2015, 11:50
Wilbo rozszerzy ofertę o ryby słodkowodne
Bożena Serzycka, prezes Wilbo. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Aż 87 proc. ryb spożywanych w Polsce to ryby słonowodne. Konsumenci chętniej spożywają ryby słonowodne, pomimo iż przed długi czas dostęp do świeżych ryb morskich był poważnie ograniczony.
Dzisiaj dostęp do świeżych ryb morskich jest znacznie łatwiejszy. Dodatkowo powszechnie dostępne są morskie ryby wędzone oraz ryby wędzone, a także mrożone oraz w puszkach.

Niski poziom spożycia ryb w naszym kraju – na poziomie 13,25 kg ryb na osobę - powoduje nadal istnieje znaczący potencjał do wzrostu. Dostrzegają to także firmy przetwórcze.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Tech. Przetw. Rybnego 2015-09-16 13:30:52

    Oczywiscie dostep do ryb morskich swierzych jest latwiejszy bo jego podarz w stosunku do ryb swierzych slodkowodnych jest niewspolmiernie wieksza. Sam przed laty pracowalem jako ichtiolog/Kier.Gosp.Jeziorowej w jednym z wiekszych gospodarstw rybackich i bylem odpowiedzialny za polowy na kilku tys. hektarow podleglych mi jezior. Wyniki polowowe byly rozne i z reguly byly tak malo znaczace, ze praktycznie tylko resztki z polowow ktore sprzedano w wiekszej czesci u nas na miejscu byly dostarczane do Centrali Rybnej. Ryba slodkowodna juz wtedy byla rarytasem oczywiscie mowie tu o tej z naszych jezior a nie np. o sandaczu (na temat zreszta ktorego duzo mozna by dyskutowac) importowanego z Kazachstanu. Zwazywszy na to co dzieje sie teraz na podleglych mi w tamtych czasach jeziorach moge smialo powiedziec, ze nic nie dzieje sie. Jeziora sa wydzierzawione i pracuje na nim tak znikoma liczba rybakow ktorzy dostarczaja rybe ktora sprzedawana jest praktycznie bezpsrednio w sklepiku przyzakladowym. Konkludujac wydaje mi sie, ze inwestowanie w linie przetworcze ustawione na rybe slodkowodna tu mam na mysli jeziorowa sa pomyslem ktory spali na panewce. Szkoda, ze p. Sarzycka nie wyrazila sie precyzyjnie okreslajac rybe slodkowodna. Do tej kategorii zaliczamy rowniez pstraga, ktorego podaz oczywiscie wieksza jest i nie sezonowa. Ale coz, pstrag kojarzy nam sie przede wszystkim z pstragiem wedzonym. Znalem z owych czasow jedna z wiekszych wedzarni pstraga w Gdyni (chyba SATROK o ile dobrze pamietam) ktora z powodow finansowych zamknela swa dzialalnosc. Byl to czas w ktorym jeszcze tak duzej specjalistycznej konkurencji na rynku nie bylo, a pomomo tego zaklad ten nie wytrzymal sytuacji finansowej. Abstarchujac od tego wszystkiego, wszystko co na temat WILBO czytam ich zamiarow i coraz to nowszych planow stwierdzic moge tylko jedno: p. Sarzycka jako osoba pochodzaca z poza „kregu” nie ma za duzego a smiem powiedziec, ze zadnego pojecia o przetworstwie rybnym, a wiadomo, ten ktory sie na tym nie zna podejmuje pochopne i bledne decyzje stwarzajac pozory aktywnosci. Wszystko jest OK gdy decyze podejmuje i odpowiadam za nie a raczej za ich konsekwencje osobisci. Ale tu wchodza srodki ktore p. Sarzycka otrzymala czy tez otrzyma. Wdedy gradacja odpowiedzialnosci jest niewspolmiernie wieksza. Jeszce raz podkreslam – w chwili obecnej WILBO jako firma pod „przewodnictwem” p. Sarzyckiej nie ma jasnej linii i specyzowanej polityki dzialania ktora by konsekwentnie realizowala. Takie „skaknie” (tu porownanie do zaby po trawie) nigdy nie doporowadzilo i nie doporowadzi do osiagniecia zamierzonego celu. A szkoda bo WILBO ktore zreszta „przezylo” juz nie jednego prezesa jako firma z TRADYCJA i to w tradycyjnym rejonie przetworstwa rybnego jakim jest polskie Wybrzeze nie zasluzyla sobie na taka sytuacje. Mysle, ze w koncu znajdzie sie ktos rozsadny (tu popieram ludzi z „kregu”) ktory bedzie w stanie racjonalnie pokierowac ta Firma.

    Odpowiedz
  • dio 2015-09-22 10:22:37

    a mnie takie wieści cieszą. lubię ich produkty, zdecydowanie \"wybijają\" się na półkach sklepowych. Dobrze, ze dbaja o nowy asortyment.. chociaz słodkowodne lubię mniej, na pewno spróbuje, bo to JAKOŚĆ a nie mielonki rybopodobne i okrutnie drogie nie są. Czekam aż neptuna będzie więcej w sklepach bo niestety czasem trzeba szukać..

    Odpowiedz
  • lolek 2015-09-22 11:21:50

    Zamiast rozszerzenia oferty o ryby słodkowodne. Powinni poszerzyć teraźniejsze produkty w sklepach. Jestem ogromnym fanem ryb a gdy mnie najdzie ochota na Neptuna to muszę jeździć do takich sklepów jak Auchan czy Carrefour, które od mojego miejsca zamieszkania znajdują się bardzo daleko. Oczywiście nie krytykuję tego rozszerzenia oferty o ryby słodkowodne, bo to zawsze poszerzy asortyment. Bardzo dobry ruch dla Wilbo, że nie planują hodowli ryb.

    Odpowiedz
  • Keks 2015-09-22 12:35:33

    A ja za bardzo nie rozumiem tego typu komentarza jak ten \"Tech. Przetw. Rybnego\". Klasyczna polskie plucie jadem z cyklu: \"znam się, jestem najmądrzejszy, a inni nie ogarniają tematu\". Wystarczy spojrzeć w raporty kwartalne by zerknąć, że WILBO wychodzi na prostą. Rozpoczęło się od zatwierdzenia układu, teraz poprawa rentowności i wzrost eksportu. Nie widzę też problemu z jakoscią produktów WLB.

    Odpowiedz
  • waldek 2015-09-26 03:18:47

    Ja czekam na świeże filety z karpia, karp przecież jest bardzo dobry, a nie można go nigdzie dostać.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!