Amerykański start-up Just już na początku 2018 roku zareklamował nowy produkt Just Egg  – wegańską alternatywę dla jaj kurzych pozwalając y przygotować „roślinną jajecznicę bez jaj”. Skład oparty jest na izolacie  białka fasoli mung. Innowacyjny produkt zaistniał już w USA i w Hongkongu. 

Teraz Just stawia na ekspansję w Europie. W 2018 roku spółka nawiązała współpracę z włoską Grupą Eurovo – wiodącym producentem i dystrybutorem pasteryzowanych i suszonych jaj. Niemiecka Grupa PHW stała się kolejnym partnerem, który pomoże zaoferować JUST Egg konsumentom europejskim. Produkt ma być dostępny w Europie w czwartym kwartale 2019 roku.

Niemiecki gigant drobiarski PHW znany jest z nietypowych działań. Zainwestował już w izraelski start-up SuperMeat, który ma dostarczać na rynek mięso wyhodowane w laboratorium („czyste mięso”) oraz nawiązał partnerstwo z Beyond Meat - dzięki temu będzie dystrybutorem  burgerów roślinnych pod marką Beyond Burger na rynku niemieckim.

Partnerstwo z JUST pozwoli firmie PHW wzbogacić konwencjonalne portfolio produktowe o wegańskie produkty jajeczne. W opinii analityków wsparcie nowatorskich projektów jest szansą dla globalnych firm drobiarskich na większy udział w wyznaczaniu trendów oraz standardów branżowych. Takie działania wpisują się też w wieloletnie strategie zrównoważonego rozwoju podejmowane przez światowe koncerny spożywcze.

W ocenie KIPDiP patrząc na branżę drobiarską, jest to nawet krok dalej niż panujący obecnie na rynku trend inwestowania w alternatywne systemy chowu zwierząt. Zamienniki jaj stają się coraz popularniejsze w ostatnich latach. Nowa moda może w dłuższej perspektywie wywierać presję na zmiany w przetwórstwie jaj.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl