Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Współpraca z handlem to partnerstwo i wzajemne zrozumienie

Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal, podkreśla, że dla firm z branży spożywczej szczególnie istotnym jest oparcie współpracy z handlem na odpowiednich zasadach. - Dzięki naszemu doświadczeniu, wielkości ale także podejściu do handlu mamy pozytywne doświadczenia we wzajemnych relacjach z sieciami - zauważa Bogusław Kowalski z rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Współpraca z handlem to partnerstwo i wzajemne zrozumienie
Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal. Fot. Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 21-12-2015, 14:06

- Dla Graala współpraca z handlem to partnerstwo, wzajemne zrozumienie i szacunek oraz otwarcie na potrzeby. Kiedy zrozumienie jest na wysokim poziomie, gdy firma ma argumenty do tego żeby bronić swojej pozycji i wykazać słuszność swojego zdania, ale z drugiej strony rozumie potrzeby rynku i zna aktualne tendencje rynkowe, to ta współpraca naprawdę może się układać bardzo dobrze. Jest to korzystne dla obu stron - tłumaczy prezes Graala. 

Jak dodaje wzrost sprzedaży notowany przez spółkę jest dowodem na to, że potrafi ona współpracować z handlem. Nie oznacza to jednak, że firma z Wejherowa próbuje wykorzystać swoją pozycję by wywierać wpływ na sieci handlowe i podnosić cenę sprzedawanych produktów. 

- My też musimy się dostosować do warunków rynkowych. To właśnie rynek jest dla nas wyznacznikiem. Nasza firma idzie jednak w kierunku pokazywania handlowi walorów czegoś nowego, czegoś co nie musi być wcale najtańsze, ale ma szereg innych czynników decydujących o zakupie. Jest to na pewno jakość i bezpieczeństwo produktu, stabilność, zaufanie do produktu ale też do producenta czy marki. Są to te elementy, na bazie których budujemy naszą strategię oraz przyszłość - podkreśla prezes Kowalski. Zaznacza jednak, że cena nie jest najważniejszym czynnikiem determinującym wielkość sprzedaży.

Obecnie kanał nowoczesny odpowiada za 60 proc. sprzedaży Graala. Pozostałe 40 proc. to handel tradycyjny.

- Struktura jest podobna do trendów występujących na całym naszym rynku. Mówię tu tylko o proporcjach sprzedaży na rynku krajowym. Oprócz tego wiele wyrobów eksportujemy poza nasze granice. Na dzień dzisiejszy jest to 30 proc. naszej całej produkcji, ale z roku na rok udział eksportu znacząco rośnie - wyjaśnia Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal. 

Grupa Kapitałowa Graal to jeden z liderów branży przetwórstwa ryb w Polsce. Głównymi produktami firmy są konserwy rybne. Spółka zajmuje się także dystrybucją artykułów spożywczych, w tym ryb wędzonych i mrożonych, owoców morza, kawioru oraz sałatek rybnych. W ofercie zawarte są również dania obiadowe, konserwy mięsne, marynaty i sałatki warzywne z dodatkiem mięsa.

Największy wolumen sprzedaży grupy stanowią razem ryby świeże oraz wędzone.

Obecnie Graal posiada 5 zakładów produkcyjnych na terenie Polski. Od 2005 spółka Graal S.A. jest notowana na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Zachęcamy do przeczytania pełnego wywiadu z Bogusławem Kowalskim, prezesem Grupy Kapitałowej Graal - http://www.portalspozywczy.pl/ryby/artykuly/boguslaw-kowalski-prezes-gk-graal-obszerny-wywiad,121249.html

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

więcej informacji:

Bogusław Kowalski RSS ALERT    /    Graal RSS ALERT    /    Grupa Kapitałowa Graal RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    handel nowoczesny RSS ALERT    /    handel tradycyjny RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.254.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!