• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Wzrośnie popyt na jagnięcinę przed świętami wielkanocnymi

Według ekspertów z niemieckiej agencji ZMP, w okresie przedświątecznym należy się spodziewać zwiększonej sprzedaży jagnięciny na rynku niemieckim, co będzie wynikało z tradycyjnie wzmożonego popytu na ten gatunek mięsa przed Wielkanocą - podaje FAMMU/FAPA.
  • Autor: FAMMU/FAPA
  • Data: 31-03-2009, 14:28

Jak podaje ZMP, korzystając z danych jednej z agencji badania rynku, w 2008 roku sprzedaż tego gatunku mięsa w okresie przedświątecznym wzrosła do 1,9 tys. ton. Była 14,2 proc. większa w porównaniu ze sprzedażą w innych tygodniach roku. Spożycie mięsa jagnięcego w Niemczech kształtuje się na relatywnie stałym poziomie, wynosząc 0,7 kg na osobę/rocznie.

W 2008 roku ceny jagniąt rzeźnych wzrosły ze względu na spadek pogłowia owiec w Niemczech. Podobnie było także w innych krajach Wspólnoty. Zwiększyły się one (ceny) z 3,61 euro/kg (waga poubojowa) w 2004 roku do 4,04 euro/kg w 2008 roku. W 2008 roku konsumenci niemieccy zapłacili za jagnięcinę średnio o 3-5% więcej niŜ w 2007 roku.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Cena mrożonego steku jagnięcego wzrosła o 5,2 proc. do 13,21 euro/kg, natomiast ceny świeżych ćwierci jagnięcych zwiększyły się o 3,1 proc. do 10,12 euro/kg.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!