• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Z udziałem Lecha Wałęsy promocja polskiej żywności zyska odpowiednią skalę

SRW RP udało się przekonać Lecha Wałęsę, aby w dobie panującego kryzysu wspólnie z nimi propagował polskie przetwórstwo i wspierał polskich eksporterów. Działania w ramach programu "Meat in Europe " są uzgodnione z KE. Komisja podziela opinię, że Lech Wałęsa jest najbardziej rozpoznawalną europejską twarzą - wynika z rozmowy z Piotrem Ziemann, szefem programu "Meat in Europe", którą przeprowadził serwis portalspozywczy.pl.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozyczy.pl
  • Data: 26-02-2009, 15:04
Z udziałem Lecha Wałęsy promocja polskiej żywności zyska odpowiednią skalę
- Na jakim etapie jest obecnie program Meat in Europe?

- Program promocji mięsa i jego przetworów Meat in Europe wkracza w decydującą fazę. Klamrą spinającą całość jest wyjazd do Japonii na największe targi świata Foodex 2009 w Tokio. Polscy przetwórcy z branży mięsnej wspólnie z ministerstwem rolnictwa i ARR dowiedli, iż nie odstajemy od innych krajów w promowaniu produktów spożywczych na rynkach całego świata. Dowodem tego jest nagroda Grad Prix na Word Fodd w Kijowie w listopadzie 2008r.

- Od wczoraj wiemy, że twarzą programu podczas wyjazdu na Foodex 2009 będzie Lech Wałęsa. To Pana osobisty sukces?

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Inne kraje mają dużo więcej środków na promocję. My mamy prezydenta Wałęsę. Chwała mu za to, że dał się przekonać i znalazł czas by być z nami i w trudnym okresie wspierać polski eksport, oraz polskich przetwórców z branży mięsnej. Uogólniając, nasze dotychczasowe działania przekonały wielu, że umiejętne wykorzystanie środków unijnych pozwala na promocję z dużo większym rozmachem. Wielkie zaangażowanie członków SRW RP z jej szefem Zbigniewem Nowakiem na czele daje możliwość bezpośredniego uczestnictwa w promocji. To pozwala na natychmiastowe kontakty handlowe.

- Co jeszcze instrumenty wykorzystuje SRW RP, aby promować polskie mięso na świecie?

- Dzisiaj 25 firm członków SRW RP ma do dyspozycji profesjonalną obsługę KiG Centrum Promocji i 150 mkw stoisko z polskimi kucharzami przyciągające swoimi kulinariami zagranicznych kontrahentów. Jednak nadal środki przeznaczane na promocję na przykład w USA są o wiele większe. Stany Zjednoczone przeznaczają rocznie 250mln USD na samą promocję artykułów w Japonii. CMA - niemiecka organizacja przetwórców dysponuje rocznie 100 mln Euro na promocję.

- Rząd wspiera przetwórców w działaniach propagującyh polską żywność?

- Od roku przekonywaliśmy polskich polityków do wspólnego działania, co przyniosło spodziewane efekty. Wyjazd na Ukrainę ministra Andrzeja Dychy pozwolił otworzyć rynek ukraiński i możliwość bezcłowego kontyngentu wielkości 25 tys. ton miesięcznie w 2008 r. Realizując nasze inicjatywy za granicą zawsze staramy się zabierać ze sobą osobę najbardziej rozpoznawalną w kraju, gdzie promujemy polskie produkty.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zdziwiony 2009-02-26 21:11:41

    To Wałęsa nie jest wegetarianinem?

    Odpowiedz
  • Anita Przybysz-Molveno 2009 2009-02-26 21:35:00

    Gratulacje

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!