Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Za 5 lat ZM Polonus w pierwszej dziesiątce firm mięsnych?

Zamierzamy skupić się na sednie biznesu - naszym głównym celem jest oczywiście produkcja a pozostałe obszary docelowo chcielibyśmy mieć wyoutsource'owane albo zminimalizowane do możliwie najniższego poziomu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Rusin, prezes ZM Polonus. Z nim, oraz Igorem Kaszewskim, członkiem zarządu ZM Polonus, rozmawiamy o przyszłości zakładu, systemach wspomagających zarządzanie, automatyzacji i marketingu na rynku mięsa.

Za 5 lat ZM Polonus w pierwszej dziesiątce firm mięsnych?
Mariusz Rusin, prezes ZM Polonus (fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl)

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 05-04-2013, 14:35
- Korzystają Panowie z systemów wspomagających zarządzanie?

Mariusz Rusin: Powoli finalizujemy procesy związane z wdrożeniem systemu IT. W naszym zakładzie moduł planowania jest bardzo rozbudowany. To konieczność - więc będziemy nadal go doskonalić, aby uzyskać maksymalną ilość informacji. Zamierzamy testować różne modele planowania, żeby móc podejmować trafne decyzje w zakresie planowania produkcji, stanów magazynowych i zarządzania marżą.

Igor Kaszewski: Przy niewielkiej rentowności branży ma to kolosalne znaczenie. Przy dużej skali produkcji, błędne decyzje w tym zakresie mogą mieć opłakane skutki.

Mariusz Rusin: Dużą uwagę przykładamy również do planowania zakupu surowców. Dzięki temu możemy wyprzedzić pewne ruchy cenowe na rynku. Podpisujemy umowy, które część ryzyka pozwalają przenieść na dostawcę surowca.

- Jak wygląda pomysł na wypromowanie marki Polonus?

Mariusz Rusin: Przeciętny konsument rozpoznaje tylko nazwę produktu, jak np. polędwica sopocka, ale nie rozpoznaje marki. Budowa silnego brandu to długi i kosztowny proces. Na początek skupimy się zatem na budowie rozpoznawalności nazwy, oraz pozytywnego wizerunku spółki wśród klientów biznesowych. Dopiero następnym krokiem będzie wprowadzenie linii produktowych czy nawet promocja konkretnych wyrobów.

- Czy w tym roku można się spodziewać pierwszych kampanii reklamowych?

Mariusz Rusin: W tym momencie nie przewidujemy jeszcze tego typu działań. Skupimy się na budowaniu świadomości u naszych odbiorców, tak aby chcieli oni zamawiać proponowane przez nas produkty i oferowali je swoim klientom. Nacisk w przekazie do odbiorców kładziemy na odpowiednie ceny i wysoką jakość. Próba promocji marki, w momencie kiedy nie stoi za nią odpowiednia organizacja, na tyle silna, aby była w stanie tę markę utrzymać i rozwijać, byłaby „strzelaniem z armaty do wróbli".

- Wróćmy do samego zakładu. Czy planowane są ruchy w zakresie zatrudnienia?

Mariusz Rusin: Zatrudniamy ok. 270 pracowników. Do tego dochodzi jeszcze częściowy outsourcing. Nie planujemy zwiększenia kadry. Będziemy natomiast przeprowadzać zmiany w zakresie formy zatrudnienia.

więcej informacji:

Mariusz Rusin RSS ALERT    /    Igor Kaszewski RSS ALERT    /    ZM Polonus RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    marketing RSS ALERT    /    IT RSS ALERT    /    informatyka  RSS ALERT    /    ERP RSS ALERT    /    automatyzacja RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • rk 2013-04-05 21:11:44
    Piękny Prezes, piękny ........ a jaki inteligentny
  • autor 2013-04-06 22:00:29
    Z niecierpliwością będę obserwował dalsze poczynania.
  • ? 2013-04-11 00:31:31
    dlaczego nikt nie komentuje tak mądrych wypowiedzi?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.21.83
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!