Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Za wyższymi marżami na produkty mięsne powinna iść wartość dodana

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-01-2011, 08:06
Branża mięsna bez wątpienia chciałaby widzieć sytuację, że konsumenci wolą droższe mięso i wędliny. Bo oznacza to wyższe marże. Za wyższymi marżami powinna jednak iść wartość dodana. I to nie chodzi o wartość dodaną deklarowaną, ale rzeczywistą, wynikającą np. z uczestnictwa w oficjalnie uznawanym systemie jakości - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Barański, dyrektor Polskiego Klastra Mięsnego.
Za wyższymi marżami na produkty mięsne powinna iść wartość dodana
Na fot. Bogusław Barański, współtwórca i dyrektor Polskiego Klastra Mięsnego

Według Bogusława Barańskiego zakładom, które stawiają na realną wartość dodaną, okoliczności rynkowe bardzo sprzyjają. - Wśród konsumentów, zrażonych różnego rodzaju "niespodziankami" jakościowymi, zaczyna wzrastać skłonność do kupowania wyrobów mięsnych o wyższej cenie, a jeszcze przy tym opatrzonych zapewnieniem, że produkty powstały w sposób albo tradycyjny, albo uwzględniający szczególnie wysoki reżim technologiczny - wskazuje dyrektor klastra. - Taki trend w zasadzie teraz zaczyna dominować. Nabiera on znaczenia nie tylko w grupie nabywców z grubym portfelem. To bardzo znamienne, że po bardziej wiarygodne wędliny sięgają też osoby z dość ograniczonym budżetem domowym: wolą kupić mniej, ale coś lepszego - dodaje.

Zwraca uwagę, że obecnie nie ma bardziej obiecującego segmentu mięsa i wędlin, niż segment wędlin tradycyjnych i premium. - Firmy muszą jednak pamiętać, aby deklaracje co do jakości miały pokrycie w ich rzeczywistej jakości, czy też sposobu produkcji. Do tej pory w większości przypadków same deklaracje wystarczały. Uważam, że to się może szybko zmienić - podkreśla Bogusław Barański. - Zwłaszcza, że niektóre firmy coraz konsekwentniej wprowadzają do swoich procedur produkcyjnych oficjalne systemy jakości. To może diametralnie zmienić układ sił wśród graczy celujących w segment premium. Analogiczne przykłady z innych krajów, takich jak Niemcy, Francja czy Włochy wyraźnie na to wskazują - akcentuje.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!