Zakład Mięsny Poliwczak stawia na automatyzację
- Brak wykwalifikowanej kadry stanowi dla nas wyzwanie, dlatego staramy się maksymalnie automatyzować procesy w firmie - mówi Celina Poliwczak, prezes Zakładu Mięsnego Poliwczak.

Według prognoz GfK Polonia, spożycie mięsa w Polsce do końca 2020 roku będzie rosło w ponad siedmioprocentowym tempie. Już dziś statystyczny Polak zjada więcej niż 70 kg mięsa rocznie, w tym aż 20 kg wędlin, podaje GUS.
Rośnie apatyt Polaków na mięso. Jeszcze w 2015 roku w Polsce przeciętny obywatel zjadał ponad 60 kg mięsa, dziś jest to już ponad 70 kg. Prawie 1/3 konsumowanego mięsa stanowią wędliny, które najczęściej produkowane są przez rodzinne firmy z sektora MŚP. Według danych Instytutu Biznesu Rodzinnego (IBR) co trzecia rodzinna firma (32%) działa w branży handlowej, do której zaliczany jest sektor mięsny. Siłę familijnych przedsiębiorstw najlepiej widać po ich wkładzie w PKB kraju. Ponad 800 tysięcy rodzinnych firm wytwarza prawie 20% Produktu Krajowego Brutto Polski, wynika z danych IBR.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Według KPMG największym wyzwaniem z jakim zmagają się obecnie firmy rodzinne, są stale rosnące koszty pracy. 60% zapytanych firm rodzinnych uważa, że to największe wyzwanie, jakie stoi przed ich biznesem.
- Brak wykwalifikowanej kadry stanowi dla nas wyzwanie, dlatego staramy się maksymalnie automatyzować procesy w firmie - zauważa Celina Poliwczak, prezes Zakładu Mięsnego Poliwczak.
Mysłowicka firma, która produkuje i sprzedaje wędliny na południu Polski, zdecydowała się zainwestować w nowoczesny system wspierający zarządzanie. W połowie roku w ZM Poliwczak rozpoczął się proces wdrażania systemu klasy ERP. Dotychczas w przedsiębiorstwie funkcjonowało kilka rozwiązań, które wspierały różne obszary, ale jak zauważa pani prezes, nie zaspokajały one rosnących potrzeb firmy.
- Do tej pory korzystaliśmy z różnych systemów, które wprowadzane były dość dawno i nie zawsze odpowiadały naszym potrzebom i oczekiwaniom. Wdrożenie nowego systemu ma pomóc nam w integracji wszystkich działów naszej firmy pod jednym szyldem - opowiada współwłaścicielka firmy.
Po wstępnym rozeznaniu rynku, firma ze Śląska wybierała między dwoma rozwiązaniami IT. Finalnie Zakład Mięsny Poliwczak zdecydował się na wybór rozwiązania oferowanego przez BPSC - Impuls EVO.
- Mamy duże doświadczenie i doskonale znamy specyfikę branży. Impuls EVO to sprawdzone w wielu firmach rodzinnych rozwiązanie IT, które spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców. Nasz system łączy w sobie różne zaawansowane rozwiązania. Od zarządzania finansami, personelem, produkcją, sprzedażą na logistyce kończąc - tłumaczy Mateusz Kluba, Team Leader obszaru Produkcja w BPSC.