• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Zakłady mięsne nie doceniają wagi marketingu

W 2010 r. walka o klienta nabierze niespotykanych rozmiarów. Pewniej poczują się detaliści - właściciele półek przy negocjacjach z producentami. Już pewno niektórym ścierpła skóra przy rozmowach rocznych z sieciami, hurtowniami - mówi Magdalena Nowak, marketing manager Regis.
  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2010, 14:05
Zakłady mięsne nie doceniają wagi marketingu

Co mogą w takiej sytuacji zrobić zakłady branży mięsnej jeśli do tej pory już zrobiły wszystko i starały się jak mogły najlepiej? - Właśnie czy zrobiły wszystko i postarały się jak najlepiej - niestety, półki oprócz chlubnych wyjątków tego nie pokazują. Półka to produkt, jego etykieta i komunikat na niej oraz w końcu półka to przecież najważniejsze miejsce spotkania konsumenta z produktem. Mamy kilka sekund, czasami kilkanaście i wybór konsumenta padł - oby na nasze! By to stało się realne warto jest wiedzieć i pamiętać o najistotniejszych rzeczach: zawsze patrzeć w przód - mieć swoją własną strategię rozwoju, znać trendy globalne na rynku oraz pamiętać o konsumencie i jego potrzebach. Niby proste ale tak mało firm, którym to wychodzi... - twierdzi Magdalena Nowak. - Warto zwrócić uwagę na konsumenta, nie traktować go tak masowo. Warto pomyśleć o segmentacji, wyodrębnić poszczególne grupy docelowe, określić ich potrzeby, określić ich poziom akceptacji na innowacyjność, odkreślić świadomość trendów i co najważniejsze odnaleźć elementy nieakceptowane i spróbować indywidualizować rozwiązania produktowe. Segmentacja to taki ostry nóż do szatkowania masy konsumentów w poszczególne grupy docelowe różniące się postrzeganiem otoczenia i potrzebami - dodaje.

- Oderwijmy się też od produktu i zapewnijmy konsumentowi wartości oraz funkcje, które ma spełniać. Czy Zakład Mięsny dostarcza na rynek szynki, kiełbasy, parówki czy dostarcza pyszne, zdrowe jedzenie niosąc tym radosne chwile spędzone przy rodzinnym śniadaniu, lunch z przyjaciółmi, aromatyczny grill w ogrodzie majowym, zdrową przekąskę dla dziecka w szkole? Firmy koncentrujące swe działania tylko i wyłącznie na produktach, a nie na wartościach i funkcjach przybliżą do sukcesu, ale swą konkurencję - tłumaczy marketing manager Regis

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Rzeźnik 2010-03-24 12:25:49

    Wszystko pięknie Pani mówi. Tylko te piękne teorie często rozbijają się o rzeczywistość...

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!