Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Zamienniki mięsa, czyli komu odjechał pociąg?

Dynamiczny wzrost sprzedaży roślinnych zamienników sprawia, że firmy z branży mięsnej patrzą nań z rosnącą uwagą. Tymczasem na rynku robi się coraz ciaśniej. Polski fleksitarianin ma dziś do dyspozycji ofertę zarówno od światowych liderów, jak Beyond Meat, Nestle czy Unilever, coraz szerszy wybór od krajowych producentów, jak również nowości od modnych start-upów. Czy na "wskoczenie do pociągu", który jeszcze niedawno był ciekawostką, za chwilę nie będzie już za późno?

Zamienniki mięsa, czyli komu odjechał pociąg?
mięso na wtorek
Dynamiczny rozwój rynku zamienników mięsa przyciąga zarówno wielkich graczy, jak i technologiczne start-upy. fot. shutterstock

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 01-03-2021, 17:16

Powstał roślinny zamiennik wołowiny wagyu”, “Chiński start-up opracował zamiennik kurczaka z orzeszków ziemnych” - w ostatnich miesiącach praktycznie nie ma tygodnia, w którym nie pisalibyśmy o nowinkach z globalnego rynku zamienników mięsa. Trend ten coraz mocniej widoczny jest także nad Wisłą.

W styczniu swoją linię “bezmięsnych wędlin” zaprezentował Drobimex. Jak podkreśla producent, linia „Veggie” nie zawiera nie tylko mięsa, ale także soi. Firma chce w ten sposób przyczyniać się do ochrony lasów tropikalnych przed wycinką pod uprawę tej rośliny.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Drobimex dołącza tym samym nie tylko do "kolegów z branży", czyli m.in. Sokołowa, Pekpolu czy firmy Olewnik. Mocną pozycję na rynku i wiernych konsumentów mają obecne na rynku od lat start-upy, jak Bezmięsny czy Dobra Kaloria. 

W zamienniki mięsa inwestują także globalni giganci z branży mięsnej, m.in. amerykańskie koncerny Tyson Foods i Cargill, brazylijski JBS, niemiecki PHW czy Vion.

Rynek zamienników - Perspektywy

Według GfK w 2020 r. liczba nabywców "roślinnego mięsa" w Polsce wzrosła ponad dwukrotnie w stosunku do 2019 r. Firma badawcza podaje, że do listopada 2020 r. w ujęciu rocznym sprzedaż roślinnych zamienników mięsa wartościowo wzrosła o 138 proc., a ilościowo o 107 proc.

Jak mówi nam Piotr Grabowski, współzałożyciel FoodTech.ac, wyniki sprzedażowe startupów-pionierów takich jak Beyond Meat czy Impossible Foods pokazały dużym graczom, że jest o co walczyć i nie są to małe liczby. 

- Spowodowało to zdecydowane przebudzenie wśród międzynarodowych wyjadaczy z branży FMCG. W ciągu ostatnich dwóch lat spora część z nich wprowadziła do swojej oferty pierwsze roślinne zamienniki mięsa - najpierw na rynkach zachodnich, a na przełomie roku 2020 i 2021 także w Polsce. Przykładami mogą być Garden Gourmet od Nestle czy The Vegetarian Butcher od Unilever. Jeśli sukcesy rodzimych marek takich jak Roślinny Qurczak czy Dobra Kaloria oraz ich bardzo pozytywny odbiór wśród konsumentów były niewystarczające, aby zmotywować duże polskie firmy do działania, czujemy, że oddech zagranicznej konkurencji na plecach może to zmienić - dodaje.

więcej informacji:

Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    Sylwia Majcher RSS ALERT    /    Piotr Grabowski RSS ALERT    /    zamienniki mięsa RSS ALERT    /    fleksitarianizm RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    Beyond Meat RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • elon 2021-03-02 08:10:40
    komu odjechał POciag? a moze raczej kto tu odjechał na maksa....
  • Daw 2021-03-03 00:00:07
    O co w tym chodzi? Mięsa zjadłeś przykładowo kilogram w ciągu tygodnia a teraz zamiast niego będziesz musiał zjeść 50 kilo jakiegoś badziewia za które słono zapłacisz. Ludzkość się kończy i nikt tego nie zatrzyma. Wystarczy popatrzeć na tych niewolników w kagańcach bo durny rząd każe nosić. To jest koniec!
  • Adam 2021-03-03 10:10:46
    Tylko jak tu oduczyć zwierzęta od jedzenia mięsa.
    • Maciek 2021-04-14 01:49:58
      Nikt nie chce uczyć zwierząt mięsożernych nie jedzenia mięsa. Weganie wierzą ze ludzie moralnie stoją wyżej od zwierząt i dlatego nie muszą bazować swoich wartości na ich zachowaniach. Ale kto co uważa
  • Niko 2021-03-03 14:26:43
    Ta zieleniną to dopiero składnik trucizn tablica wszelkich chemicznych dodatków by rosło żywność szkodliwa dla zwierząt a co dopiero ludzie pomysły bogaczy którzy samizra mięso ekologiczne a narybek pchają zielona truciznę dla kasy
  • Karol 2021-03-05 13:14:39
    Spróbowałem Vege burgera w KFC i kabanosów bezmięsnych z Tarczyńskiego. Nie da się tego jeść.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.174.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!