Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Zamienniki mięsa to wciąż niepewny rynek? Nie wszyscy widzą tu zyski

W każdej chwili możemy się przekształcić na produkcję alternatyw. Jednak sprzedaż tej kategorii jest jeszcze bardzo niepewna. Nie widzimy tutaj znaczących zysków dla firmy, a raczej inwestycje, które będą się długo zwracać.  - mówi nam Tomasz Nowak, dyrektor generalny Zakładów Mięsnych Nowak.
  • Autor: Adam Tubilewicz
  • Data: 13-01-2022, 10:28
Zamienniki mięsa to wciąż niepewny rynek? Nie wszyscy widzą tu zyski
Nie wszyscy producenci mięs i wędlin chcą wchodzić w trend roślinny. fot. shutterstock
  • Coraz więcej zakładów mięsnych wchodzi w trend roślinny. Na rynku zamienników zadebiutowały już m.in. Sokołów, Olewnik czy Drobimex.
  • Jednak nie wszystkie firmy z branży mięsnej podzielają opinię o dużym potencjale tego rynku.
  • Dyrektor ZM Nowak tłumaczy, dlaczego jego firma na razie nie zainwestuje w zamienniki mięsa.

 

Czy warto inwestować w zamienniki mięsa?

Tomasz Nowak, dyrektor generalny Zakładów Mięsnych Nowak przyznaje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że spółka z zainteresowaniem obserwuje rozwój rynku żywności roślinnej.

- W każdej chwili możemy się przekształcić na taką produkcję, ale sprzedaż tej kategorii jest jeszcze bardzo niepewna i nie widzimy tutaj znaczących zysków dla firmy, a raczej inwestycje, które będą się długo zwracać. Kierunki "mięs roślinnych" robią spore zamieszanie w naszej branży. Analizujemy również tę półkę. Jak wiadomo, jest to tylko kwestia przestawienia produkcji na kierunek roślinny i do tego jesteśmy technicznie przygotowani - dodaje.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Żywność roślinna przyszłością dla branży mięsnej?

Nowak uważa zamienniki mięsa bardziej za tymczasową modę niż trwałe zjawisko i nie wierzy żeby żywność roślinna była w stanie zastąpić mięso.

- Czas i rynek zweryfikują jak rozwinie się ten segment. Uważamy, że przyszłością w naszej branży jest rozwój bezpieczeństwa żywności na każdym etapie produkcji zgodnie z koncepcją systemu jakości QAFP „od pola do stołu”. Kolejnym aspektem jest podążanie zgodnie z trendem ekologicznym zarówno w doborze surowców, jak i opakowań oraz edukacja konsumentów pod kątem segregacji odpadów i minimalizmu konsumpcyjnego zgodnie z zasadami „zero waste”. Podążamy zgodnie z trendem autentyczności, tradycji, regionalizmu, czy stylu slow food - dodaje.

ZM Nowak inwestują w dania gotowe

ZM Nowak w 2022 roku będą rozwijać produkcję dań gotowych i mięs do podgrzania.

- To działanie zgodne z aktualnymi trendami na rynku nowoczesnym. W tym zakresie jesteśmy już mocno wyspecjalizowani na rynki eksportowe. Teraz tylko pora na wdrożenie produktów na naszym rodzimym rynku - mówi.

Polecamy pełną treść naszej rozmowy z Tomaszem Nowakiem ZM Nowak: Pandemia całkowicie zmieniła rynek mięsa

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kuba 2022-01-11 14:49:31

    uwierzy jak mu słupki sprzedaży spadną? mięso nie ma przyszłości

    Odpowiedz
  • jarek 2022-01-12 16:29:09

    młodzi odchodzą od mięsa, starzy wymierają, to kwestia czasu

    Odpowiedz
  • Gosia 2022-01-17 11:15:38

    mięso jest szkodliwe dla zdrowia i dla środowiska

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!