• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Zarządzanie marką, czyli PKM Duda nie jest Dudą Bis, a Duda Bis nie jest PKM Duda?

Przedstawiciele Grupy PKM Duda i spółki Duda Bis wielokrotnie zapewniali, że podobieństwo pod względem marek, nie jest dla nich problemem. Mające w ostatnim czasie miejsce sytuacje kryzysowe pokazały, że jest inaczej.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2009, 15:57
Zarządzanie marką, czyli PKM Duda nie jest Dudą Bis, a Duda Bis nie jest PKM Duda?

Pierwszy zaatakował PKM Duda. W styczniu pojawiły się w prasie publikacje na temat zagrożenia upadłością przedsiębiorstwa Duda Bis z Sosnowca. Zarząd PKM Duda szybko zareagował. W wydanym oświadczeniu zapewnił, że „Duda Bis z Sosnowca nie wchodzi i nigdy nie wchodził w skład grupy kapitałowej PKM Duda". W komunikacie poinformowano również, że PKM ani jego spółki zależne nie współpracują z Duda Bis ani spółkami powiązanymi, a występująca zbieżność nazwisk założycieli obu spółek jest przypadkowa.

Duda Bis nie pozostało dłużne. W lutym okazało się, że PKM Duda stracił na opcjach walutowych a planowana emisja akcji stanęła pod znakiem zapytania. Wtedy zarząd zakładów mięsnych Duda z Sosnowca wystosował oświadczenie. „PKM Duda Spółka Akcyjna nie jest i nigdy nie był powiązany kapitałowo ani w żaden inny sposób ze spółkami grupy Duda z Sosnowca" - czytamy w komunikacie spółki.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

O ile obie firmy zapewniają, że nie podobieństwo marek nie jest dla nich dużym problemem, to według specjalistów od marketingu zbliżone nazwy firm działających w tej samej branży zawsze generują problemy. - Z punktu widzenia klienta tak duże podobieństwo oznacza, że firmy po prostu łatwo jest ze sobą pomylić - zauważa Norbert Kilen, strategic director w On Board PR. - Dopóki związane z tym koszty nie przewyższają kosztów rebrandingu - sytuacja będzie pewnie trwać. Budowa rozpoznawalnej marki to wieloletni wysiłek, a sama marka ma często wielomilionową wartość - dodaje.

W ocenie Kilena, dla słabszej firmy takie podobieństwo może być bardzo korzystne. - To po prostu bezpłatne ogrzewanie się w cieple wielkiej gwiazdy. Gorzej, gdy zdarzy się coś niedobrego. Złe wiadomości rozchodzą się szybciej, a „promieniowanie" jest dwustronne - mówi strategic director On Board PR. - Stąd oświadczenia obu firm. Wynikają z uzasadnionych obaw - podkreśla.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • mariusz 2009-03-10 17:29:04

    To jakiś absurd żeby firmy z tej samej branży miały taką samą nazwę. Który z nich był pierwszy na rynku?Duda-bis, czy PKM Duda

    Odpowiedz
  • wegetarianin 2009-03-10 20:46:15

    mi to obojętne, i tak nie jem mięsa

    Odpowiedz
  • anka 2009-03-11 10:55:09

    pkm był pierwszy ale nazwy wzieły się od nazwisk właścicieli i założycieli:)

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!