Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Zdanowski, Wierzejki na Internetowym FRSiH: W naszej sprzedaży nie widzimy wielkiej ucieczki od mięsa

- Widzimy wyraźnie, że w okresie, w którym ludzie zostają w domu, sprzedaje się więcej mięsa. Cały czas obserwujemy wzrosty sprzedaży. Wszystkie trendy wołowe, wieprzowe czy drobiowe nam się zgadzają. Nie widać wielkiej ucieczki od mięsa. Wciąż jest to ważna część diety dla organizmu człowieka - mówił Adam Zdanowski, współwłaściciel, ZM Wierzejki podczas sesji "Kondycja branży mięsnej – kto stracił, kto zyskał?" w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
  • Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
  • Data: 09-11-2020, 12:33
Zdanowski, Wierzejki na Internetowym FRSiH: W naszej sprzedaży nie widzimy wielkiej ucieczki od mięsa
Adam Zdanowski, Wierzejki: W okresie, w którym ludzie zostają w domu, sprzedaje się więcej mięsa. fot. PTWP

Zobacz nagranie całej debaty "Kondycja branży mięsnej – kto stracił, kto zyskał?" w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu:

Adam Zdanowski przyznał, że choć ZM Wierzejki nie są "wyspą szczęścia" to dla firmy nie jest to bardzo zły rok.

- Od wielu lat się dywersyfikowaliśmy i spadki na jednym segmencie odbudowaliśmy na innych. Jesteśmy przyzwyczajeni do zdarzeń losowych, jak rosyjskie embargo czy ASF. Kształtujemy naszą politykę długofalową tak, żeby na tego rodzaju wyzwania móc odpowiedzieć. Jeżeli chodzi o nasze sklepy firmowe, sytuacja jest stabilna. Zatrudniamy tam prawie 850 osób i nie mamy ani jednego przypadku choroby ze sklepów. Jest za to masa pracowników na kwarantannach, w większości poprzez dzieci w szkole lub współmałżonków - dodał.

Zdanowski przyznał, że dużym problemem dla sklepów mięsnych są godziny dla seniorów.

- Na pewno nie zostały wyznaczone w najlepszym momencie dnia, ale z drugiej strony każdemu by coś innego nie pasowało. Widzimy wyraźnie, że w okresie, w którym ludzie zostają w domu, sprzedaje się więcej mięsa. Mamy więcej czasu na przygotowanie posiłku. Dlatego w sklepach ilość surowego mięsa się powiększyła. Jeśli chodzi o wędliny sprzedaż wygląda podobnie. Na początku pandemii dania gotowe strasznie spadały, nawet do 25 proc., ale potem wszystko wróciło do normy - dodał.

W drugiej części debaty współwłaściciel ZM Wierzejki przyznał, że branża musi promować zrównoważoną dietę.

- Mamy do czynienia z polaryzacją wszystkiego: albo coś jest białe albo czarne, albo jest pandemia albo nie ma, albo dieta mięsna albo wege. Dieta powinna być zrównoważona. To musimy promować i pokazywać. Ochrona środowiska jest niezwykle ważna, ale nic nie wymusi jej na producentach lepiej jak ekonomia. Dopóki klient będzie wybierał tanie, byle jakie opakowanie to zakłady będą mu takie produkowały, bo taka jest ich rola - obserwowanie rynku i dostarczanie tego, co konsumenci sobie życzą - dodał.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!