Zdanowski, Wierzejki na Internetowym FRSiH: W naszej sprzedaży nie widzimy wielkiej ucieczki od mięsa
- Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
- Data: 09-11-2020, 12:33

Zobacz nagranie całej debaty "Kondycja branży mięsnej – kto stracił, kto zyskał?" w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu:
Adam Zdanowski przyznał, że choć ZM Wierzejki nie są "wyspą szczęścia" to dla firmy nie jest to bardzo zły rok.
- Od wielu lat się dywersyfikowaliśmy i spadki na jednym segmencie odbudowaliśmy na innych. Jesteśmy przyzwyczajeni do zdarzeń losowych, jak rosyjskie embargo czy ASF. Kształtujemy naszą politykę długofalową tak, żeby na tego rodzaju wyzwania móc odpowiedzieć. Jeżeli chodzi o nasze sklepy firmowe, sytuacja jest stabilna. Zatrudniamy tam prawie 850 osób i nie mamy ani jednego przypadku choroby ze sklepów. Jest za to masa pracowników na kwarantannach, w większości poprzez dzieci w szkole lub współmałżonków - dodał.
Zdanowski przyznał, że dużym problemem dla sklepów mięsnych są godziny dla seniorów.
- Na pewno nie zostały wyznaczone w najlepszym momencie dnia, ale z drugiej strony każdemu by coś innego nie pasowało. Widzimy wyraźnie, że w okresie, w którym ludzie zostają w domu, sprzedaje się więcej mięsa. Mamy więcej czasu na przygotowanie posiłku. Dlatego w sklepach ilość surowego mięsa się powiększyła. Jeśli chodzi o wędliny sprzedaż wygląda podobnie. Na początku pandemii dania gotowe strasznie spadały, nawet do 25 proc., ale potem wszystko wróciło do normy - dodał.
W drugiej części debaty współwłaściciel ZM Wierzejki przyznał, że branża musi promować zrównoważoną dietę.
- Mamy do czynienia z polaryzacją wszystkiego: albo coś jest białe albo czarne, albo jest pandemia albo nie ma, albo dieta mięsna albo wege. Dieta powinna być zrównoważona. To musimy promować i pokazywać. Ochrona środowiska jest niezwykle ważna, ale nic nie wymusi jej na producentach lepiej jak ekonomia. Dopóki klient będzie wybierał tanie, byle jakie opakowanie to zakłady będą mu takie produkowały, bo taka jest ich rola - obserwowanie rynku i dostarczanie tego, co konsumenci sobie życzą - dodał.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Józef Konarczak: W Polsce nie ma spójnej polityki wobec branży mięsnej (wywiad)
-
Mitmar szykuje nową inwestycję. Rozbuduje zakład w Głownie
-
Zakład Mięsny Wolarek: Mimo inflacji popyt na nasze wyroby nie maleje
-
mięso na wtorek
Ceny mięsa w sklepach rosną. Jak duże podwyżki zaakceptują sieci?
-
mięso na wtorek
Branża mięsna buduje. Wipasz i Animex planują nowe inwestycje
-
Zakład mięsny rusza z własną klasą w zawodówce. Co oferuje chętnym?
-
Zakład Mięsny Wasąg: Ekologia to nie tylko moda
-
mięso na wtorek
JBB z nową strategią na 30-lecie firmy
-
Ceny mięsa na Wielkanoc będą wysokie. Popyt zwiększą Ukraińcy?
-
Niemiecki gigant mięsny krytykowany za rekrutację Ukraińców w Polsce
- Mleczarnia z Ciechanowa kupiła zakład w Ozorkowie
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
komentarze (0)