• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

ZM Henryk Kania rosły, ale nie podążał za tym przypływ gotówki

- Analiza historycznego cash flow Tarczyńskiego pokazuje, że spółka inwestowała, ale jednocześnie dostarczała gotówki i wypłacała dywidendę. (...) Natomiast w przypadku ZM Kania stosunek cash flow do EBIDTA się rozmywał. Spółka rosła, ale za tym nie szedł przypływ gotówki i problemy jeśli chodzi o generowanie gotówki ciągnęły się za spółką od wielu lat -mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jakub Szkopek, analityk Domu Maklerskiego mBanku.
  • Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2019, 09:43
ZM Henryk Kania rosły, ale nie podążał za tym przypływ gotówki
Jakub Szkopek, analityk Domu Maklerskiego mBanku, fot. mat. pras.

Jakub Szkopek zwraca uwagę, że ZM Henryk Kania w ostatnich latach dużo inwestowały, zarówno w rozbudowę zakładów, jak i jakość produktów.

- Stąd zainteresowanie Tarczyńskiego. Pytanie czy nie pojawią się inni kupujący, np. Animex lub podmioty z kapitałem zagranicznym jak Sokołów, którego właściciel - Grupa Danish Crown chce rozwijać się w Polsce - mówi. 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Analityk wskazuje, że pytanie dotyczy nie tylko skali przejęcia i ewentualnej ceny, ale także tego czy oferta będzie satysfakcjonować wierzycieli spółki.

- Wiemy, że ZM Kania miały dość duże zadłużenie, a wierzyciele są zdeterminowani aby odzyskać swoje pieniądze. Patrząc na wielkość ZM Kania i posiadane wciąż moce produkcyjne, spółka będzie niewątpliwie łakomym kąskiem dla wszystkich dużych graczy w branży - ocenia.

Analityk wskazuje na istotną różnicę między kondycją finansową Tarczyńskiego i ZM Kania w ostatnich latach.

- Analiza historycznego cash flow Tarczyńskiego pokazuje, że spółka inwestowała, ale jednocześnie dostarczała gotówki i wypłacała dywidendę. Od 2010 r. Tarczyński wykonał też ogromną pracę nad produktem końcowym. Zdobył pozycję lidera rynku kabanosów i poszedł va banque w produkty podsuszane i przetworzone widząc w tym większą marżę niż przykładowo w polędwicy sopockiej. Natomiast w przypadku ZM Kania stosunek cash flow do EBIDTA się rozmywał. Spółka rosła, ale za tym nie szedł przypływ gotówki i problemy jeśli chodzi o generowanie gotówki ciągnęły się za spółką od wielu lat - dodał.

Czy możliwy jest scenariusz, że ZM Kania stanie na nogi o własnych siłach?

- Szczegółowa analiza rachunku zysków i strat z pewnością pokaże czy można coś poprawić, zmienić cenniki, przeorganizować portfolio itp., ale to wymaga czasu. Jeśli Kania wyjdzie z problemów samoistnie, na pewno skala działalności zostanie mocno okrojona. Pytanie też czy firma okaże się wiarygodnym dostawcą dla dyskontów, które mogą uznać, że skoro producent popada w problemy płynnościowe, ograniczą współpracę z takim podmiotem. Dla dużych dyskontów liczy się nie tylko cena ale i wiarygodność. - podsumowuje.

Więcej o ofercie Tarczyńskiego i ostatnich doniesieniach na temat ZM Kania w naszym artykule w ramach "Mięsa na wtorek"

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Rocky 2019-08-30 12:05:06

    Dajcie spokój z pompowaniem Tarczyńskiego, zatrudnienie nowego Dyrektora Operacyjnego pewnie położy firmę z powodu tego co wyczynia co jest powodem braku doświadczenia w branży

    Odpowiedz
    • Deutsch 2019-08-30 15:02:02

      Raczej jest mało managerów na rynku, którzy chcieliby tam pracować. Muszą brać kogo popadnie:))

      Odpowiedz
  • Tom 2019-09-02 11:03:07

    Dźwignia finansowa nie zadziałała za niska rentowność organizacji. Komentując wypowiedz wyżej COO Tarczyńskiego to dobrze przygotowany człowiek, nie trzeba być z branży aby świetnie zarządzać procesami i być liderem zespołu.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!