• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

ZM Henryk Kania zanotują dwucyfrowy wzrost przychodów?

ZM Henryk Kania należą do największych producentów wyrobów mięsnych w Polsce (w 2010 były 4. największym przetwórcą na rynku pod względem osiąganych przychodów). Oczekujemy, że lata 2012-2013 będą okresem dwucyfrowego wzrostu przychodów, głównie dzięki dynamicznemu rozwojowi sprzedaży do dyskontów, w połączeniu ze wzrostem sprzedaży do pozostałych kanałów handlu nowoczesnego - informuje w rekomendacji Dom Maklerski Trigon.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-09-2012, 18:42
ZM Henryk Kania zanotują dwucyfrowy wzrost przychodów?
Na fot. Henryk Kania, prezes ZM Henryk Kania

"Dzięki rozbudowaniu mocy produkcyjnych (od maja ‘12 działa zakład w Mokrsku o max. mocach produkcyjnych ok. 80 t/dzień, przy dotychczasowych mocach spółki na poziomie 120t/dzień) spółka ma szansę w przyszłości stać się trzecim największym przetwórcą w branży mięsnej w Polsce, obok Animexu i Sokołowa (obecnie posiadają razem niemal 20% rynku). Dodatkowo ZM Henryk Kania posiada silny brand, którego rozpoznawalność w ostatnim czasie dynamicznie wzrosła (obecność w dyskontach oraz duży udział na półce w sieciach hiper- i supermarketów). Organiczny wzrost spółki powinien przyczynić się do obniżenia wskaźników wyceny w kolejnych latach (wskaźnik P/E '13 według naszych prognoz wyniesie 11,4x)" - czytamy w raporcie DM Trigon.

"Na terenie Polski funkcjonuje ponad 2,6 tys. sklepów dyskontowych. W 2011 r. otwartych zostało ok. 300 nowych placówek, a dynamika rozwoju wciąż wzrasta. Pod koniec ub.r. spółka podpisała umowę z Jeronimo Martins i tym samym stała się trzecim dostawcą wyrobów mięsnych do sieci sklepów dyskontowych Biedronka. Biorąc pod uwagę fakt, że Biedronka jest najdynamiczniej rozwijającą się siecią handlową w Polsce (kontroluje ok. 10% rynku spożywczego), uważamy, że dostęp do jej sieci dystrybucji pozwoli nie tylko na istotne zwiększenie sprzedaży spółki, lecz również „zablokuje" rynek dla konkurencji. Sprzedaż do sklepów dyskontowych stanowiła w latach 2009-2011 ok. 30% całkowitych przychodów. Spółka realizuje również sprzedaż do sieci dyskontów Lidl i Netto" - czytamy dalej.

"W ostatnim czasie na rynku mięsnym obserwowane jest przesunięcie popytu - maleje spożycie wędlin (niskogatunkowych) na korzyść mięsa świeżego (konfekcjonowanego i mielonego). Ma to związek z wysokimi cenami wędlin, których zakup dla przeciętnego konsumenta staje się mniej „opłacalny" niż nabycie gotowych elementów mięsnych. W przypadku konsumpcji wędlin i kiełbas wysokogatunkowych (m.in. suche) obserwowana jest tendencja wzrostowa (Polacy chcą kupować produkty łatwe w przygotowaniu, stąd rosnąca popularność krojonych wędlin i mięsa konfekcjonowanego). Uważamy tym samym, iż przesunięcie ciężaru produkcji spółki w kierunku produktów suchych i mięsa konfekcjonowanego jest dobrym posunięciem wpisującym się w tendencje rynkowe" - ocenia DM Trigon.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Obser 2012-09-15 14:50:41

    Trzecim ? nawet tak prostej rzeczy nie potrafią policzyć ...

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!