ZM Henryk Kania ze wzrostem sprzedaży i udziałów rynkowych w 2018 roku
Zakłady Mięsne Henryk Kania SA w 2018 roku wypracowały 1,14 mld zł przychodów ze sprzedaży wobec 1,42 mld zł w 2017 roku. Spółka zakończyła 2018 rok 64,4 mln zł zysku netto wobec 53,8 mln zł rok wcześniej.

Zysk z działalności operacyjnej ZM Henryk Kania w 2018 r. wyniósł 117,9 mln zł wobec 93,8 mln zł w 2017 r. Zysk netto na 1 akcję zwykłą wyniósł w 2018 r. 51 gr wobec 43 gr w 2017 r.
Spółka zwiększyła zatrudnienie z 822 osób na koniec 2017 roku do 946 na koniec 2018 r.
Jak pisze w liście do akcjonariuszy Grzegorz Minczanowski, prezes zarządu spółki, 2018 rok był dla ZM Henryk Kania S.A. okresem intensywnego wzrostu związanego ze skuteczną realizacją przyjętej strategii rozwoju produktowego.
- Bardzo istotną rzeczą w tym kontekście był dokonany podział portfolio na określone grupy asortymentowe związane z często niepokrywającymi się z dotychczasowymi kanałami dystrybucji. Dzięki tej skutecznie realizowanej strategii, w zeszłym roku po raz kolejny odnotowaliśmy wzrost sprzedaży i rozpoznawalności marki Henryk Kania, a co za tym idzie także zauważalny wzrost udziałów rynkowych - dodaje.
Na przestrzeni minionych 12 miesięcy firmowe portfolio ZM Kania zostało rozbudowane m.in. o produkty,,bez e" i produkty bezglutenowe oraz linię wędlin stworzoną z myślą o dzieciach sygnowaną logo Disneya (,,Kraina Lodu"). W październiku ta ostatnia została poszerzona o dwa nowe produkty, a na opakowaniach pojawiły się postacie z bajki ,,Auta".
- W zakresie wsparcia sprzedaży produktów stworzonych z myślą o dzieciach, prowadziliśmy intensywne działania edukacyjne i promocyjne w sieciach handlowych, a także działania wizerunkowe w mediach internetowych i drukowanych. W 2018 roku w firmowym portfolio pojawiła się także kolejna, bardzo ważna dla nas nowość - Szynka Ojca. Produkt stworzony na bazie tradycyjnej receptury, ręcznie wiązany i wędzony mieszanką ziół owocowych. Portfolio produktowe Spółki zyskało również nowe smaki kabanosów pod marką Henryk Kania Maestro, a także kolejne produkty plastrowane - dodaje Minczanowski.
W ocenie przewodniczącego rady nadzorczej spółki znaczący wpływ na sukces ZM Henryk Kania miały i mają nowoczesne metody produkcji, współpraca z największymi sieciami handlowymi i dyskontowymi w kraju oraz wzrosty w sprzedaży zagranicznej.
- Przypomnę tutaj, że zakłady, w których powstają nasze produkty, tworzą jeden z najnowocześniejszych i największych kompleksów tego typu w kraju. Możemy obecnie
zaobserwować mocne podstawy do dalszego rozwoju Spółki i jej udziału w rynku wędlin paczkowanych, będących jednym z kluczowych elementów portfolio produktowego Zakładów Mięsnych Henryk Kania - dodał.
SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW
KANKANIA |
Kurs: 0.1060 PLN
Zmiana: 0.0250(30.86%)
Aktualizacja: 01:10:2019
|

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.