Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

ZM Henryk Kania zwiększył przychody o 60 proc.

Zakłady Mięsne Henryk Kania wypracowały w pierwszym kwartale 2013 roku rekordowe wyniki finansowe. Notowana na GPW w Warszawie spółka zanotowała blisko 60-proc. wzrost sprzedaży swoich produktów oraz wypracowała o ponad 170 proc. wyższy zysk netto.

ZM Henryk Kania zwiększył przychody o 60 proc.
Henryk Kania, prezes i wiodący akcjonariusz Zakładów Mięsnych Henryk Kania

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 08-05-2013, 10:31
ZM Henryk Kania w okresie styczeń-marzec 2013 roku wypracowały 113,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu do 71,8 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Spółka w pierwszym kwartale 2013 r. wypracowała na poziomie EBITDA 7,1 mln zł, o blisko 30 proc. więcej niż w tym samym okresie 2012 roku (5, 5 mln zł w IQ 2012 r.).

Spółka odnotowała również rekordową poprawę zysku netto, który dzięki poprawie efektywności produkcji oraz wykorzystaniu tarczy podatkowej, powstałej w wyniku połączenia spółek, wyniósł 4,3 mln zł i wzrósł o ponad 170 proc., w stosunku do 1,6 mln zł w pierwszym kwartale 2012 roku.

- Konsekwentnie realizowana przez nas strategia rozwoju Zakładów Mięsnych polegająca na rozwijaniu współpracy z największymi sieciami handlowymi w kraju i za granicą przynosi zapowiadane przez nas efekty. Rekordowo dobre wyniki finansowe wypracowane przez spółkę są konsekwencją decyzji sprzed kilku lat, kiedy jako jedni z pierwszych zrozumieliśmy, że przyszłością w branży spożywczej będzie sprzedaż produktów w nowoczesnych kanałach dystrybucji. Gwarantuje ona potężny wzrost efektywności produkcji oraz poprawia możliwości zakupowe spółki wynikające, ze zwiększonej skali prowadzonej działalności - mówi Henryk Kania, prezes i wiodący akcjonariusz Zakładów Mięsnych Henryk Kania.

Spółka, planując dalszy rozwój w oparciu o współpracę z sieciami handlowymi, w tym głównie dyskontami, w kwietniu 2013 roku zdecydowała się na zwiększenie mocy produkcyjnych poprzez lokowanie produkcji w jednych z najnowocześniejszych i nowo wybudowanych zakładach przetwórstwa mięsnego w Goczałkowicach-Zdroju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

Henryk Kania RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • branżowiec 2013-05-08 12:48:00
    CO z tego że rosną przychody - jak rentowności nie widać tej firmy. Szkoda, że ta firma umie się tylko chwalić nie tymi słupkami co trzeba - jest to trochę nie profesjonalne.
  • anonim 2013-05-08 12:58:54
    EBITDA rośnie o 30%, zysk netto o 170% w tym roku chyba wszystkie firmy mięsne sporo zarobią dzięki dużo niższym cenom żywca, a więc i dużo lepszej rentowności.
  • branżowiec 2013-05-08 13:59:17
    Chyba komuś po mnie się pomyliły wskaźniki rentowności w branży mięsnej a co do tego nie wie jaka jest sytuacja w branży mięsnej - szkoda że kolejna osoba znowu zabiera głos nie w swojej branży.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.236.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!