Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

ZM Silesia: Chcemy wykorzystać potencjał dzierżawionego majątku produkcyjnego Kani

- Chcemy w tym roku mocniej skupić się na jeszcze lepszym wykorzystaniu potencjału dzierżawionego majątku produkcyjnego Kani. Planujemy zwiększyć udział w sprzedaży produktów suchych i plastrowanych. Priorytetem pozostaną sieci handlowe, w tym dyskonty – ocenia Paweł Dalmata, wiceprezes Zakładów Mięsnych Silesia z Sosnowca

ZM Silesia: Chcemy wykorzystać potencjał dzierżawionego majątku produkcyjnego Kani
Paweł Dalmata, wiceprezes Zakładów Mięsnych Silesia, fot. mat. pras.

Autor: Portalspozywczy.pl
Data: 15-06-2020, 15:12

Po ponad dwóch miesiącach od wybuchu pandemii COVID-19 można już stwierdzić, że nie zaszkodziła ona w poważny sposób Zakładom Mięsnym Silesia SA z Sosnowca.

– Z pewnością skutki kryzysu nie były dla nas tak odczuwalne jak dla innych. Strategia oparta na kontrolowanym łańcuchy dostaw i tym razem sprawdziła się – mówi Paweł Dalmata, wiceprezes Zakładów Mięsnych Silesia.

Strategia pionowej integracji zakłada, że w ramach jednej grupy funkcjonują podmioty odpowiedzialne za wszystkie etapy produkcji. W przypadku mięsa – poza przetwórstwem – są to np. stowarzyszeni hodowcy czy też dostawcy pasz. Spadki marż czy straty w jednym z ogniw biznesu pokrywane są przez zyski w innym. Tak jest w przypadku Grupy Cedrob, której częścią od 2017 r. są Zakłady Mięsne Silesia.

Zdaniem Pawła Dalmaty nie bez znaczenia jest też fakt, iż ZM Silesia kontrolowane są w całości przez polski kapitał, ponieważ Polacy coraz częściej zwracają uwagę na to skąd pochodzi produkt i chętnie sięgają po to co polskie.

– W polskiej branży mięsnej nie ma obecnie większej niż nasza grupy należącej do rodzimego kapitału – podkreśla wiceprezes Silesii.

ZM Silesia nie odczuły drastycznych wahań popytu na wyroby mięsne w związku z koronawirusem,
a tym samym nie doszło do istotnych zmian w wolumenach produkcji. Firma odnotowała co prawda kilkuprocentowy spadek sprzedaży wyrobów w kwietniu, ale nastąpiło to po dużym skoku marcowym w efekcie gromadzenia zapasów.

– Święta Wielkanocne w tym roku wyglądały zupełnie inaczej. Z powodu ograniczeń nie mogły spotykać się ze sobą nawet bliskie rodziny, co skutkowało m.in. mniejszym popytem – mówi Paweł Dalmata. W maju popyt na wyroby mięsne ponownie się zwiększył.

Na korzyść Silesii zadziałało też to, że swoją ofertę kierowała głównie do segmentu detalicznego.
Nie odczuła zatem mocno załamania w segmencie HoReCa. Najważniejszym produktem oferowanym przez firmę w tym segmencie są parówki do podgrzewania na rolkach, sprzedawane głównie na stacjach benzynowych. Popyt na nie, po kwietniowym załamaniu, znowu się odbudowuje.

– Chociaż koronawirus ograniczył kontakty międzyludzkie to sytuacja powoli zaczyna wracać do normy. Już w maju odnotowaliśmy ponadto spory wzrost sprzedaży produktów przeznaczonych na grilla – mówi.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

ZM Silesia RSS ALERT    /    Zakłady Mięsne Silesia RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    Cedrob RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    Paweł Dalmata RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    integracja pionowa RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Cerber 2020-06-22 20:44:59
    Cedrob sprzedał na rzecz Gobarto ( którego jest właścicielem) ZM Silesia, a taraz po restrukturyzacji Gobato odsprzedaje Cedrobowi ZM Silesia. I rachunek sie zgadza, tysiące ludzi zostało wydymanych, lub jak kto woli okradzionych !!! Ale. ale prokuratura zostanie w odpowiednim momencie poinformowana !!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.238.176
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!