Zmiana polityki sieci handlowych wymusi inwestycje u producentów jaj
- Autor: portalspozywczy.pl
- Data: 14-06-2017, 10:51

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
W ciągu ostatniego roku ważni gracze w segmencie handlu nowoczesnego zapowiedzieli wycofanie z oferty jaj pochodzących od kur utrzymywanych w chowie klatkowym. Z wypowiedzi medialnych przedstawicieli sieci handlowych wynika, że wycofanie jaj – tzw. „trójek”, w zależności od podmiotu, jest planowane za około 7-8 lat.
- Można uznać, że jest to dosyć długi okres. Warto jednak pamiętać, że obecnie w Polsce przeważająca większość sprzedawanych jaj to „trójki”. Niektóre źródła wskazują nawet na ich 90-procentowy udział w rynku. Najważniejszą przewagą jaj od kur z chowu klatkowego jest cena, która pozostaje głównym czynnikiem zakupowym w Polsce. Oczywiście, wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa, to się powoli zmienia. Trudno jednak dziś jednoznacznie wskazać, czy za osiem lat popyt na droższe jaja będzie na tyle silny, że konsumenci „nie zauważą” braku tych najtańszych w marketach - komentuje Rykaczewski.
komentarze (0)