Z przytoczonych badań wynika, że mięso wołowe najczęściej (75 proc.) ląduje w sklepowym koszyku osób z wyższym wykształceniem. Jego konsumentami są w głównej mierze ludzie młodzi oraz w średnim wieku (80 proc.) prowadzący gospodarstwa domowe, w których do stołu, prócz dorosłych, zasiadają także dzieci.

Choć po wołowinę sięga dwóch na trzech Polaków jedzących mięso, tylko 21 proc. z nich przyznaje, że przyrządza dania na jej bazie częściej niż raz w tygodniu. Pozostali entuzjaści steków i rumsztyków (41 proc.) pozwalają sobie na nie znacznie rzadziej, zwykle 2-3 razy w miesiącu. Tylko raz w miesiącu, a więc w zasadzie od święta, wołowinę kupuje jedna czwarta ankietowanych.

Badanie Instytutu ProPublicum zostało przeprowadzone na potrzeby programu informacyjnego „QMP - wołowina zawsze dobra".

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl