Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Żywność ze znakiem QAFP będzie można śledzić od hodowcy do półki sklepowej

- W ramach projektu 'tracking QAFP' będziemy śledzić produkty wytworzone w systemie QAFP od momentu wytworzenia do półki sklepowej za pomocą specjalnych czipów stosowanych w oznakowaniu trzody. Konsument za pomocą swojego smartfona będzie mógł w sklepie ściągnąć z etykiety informację o tym od jakiego dostawcy pochodziło zwierzę, na temat wagi zwierzęcia oraz czy świnia brała antybiotyki czy nie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.

Żywność ze znakiem QAFP będzie można śledzić od hodowcy do półki sklepowej
Wiesław Różański, prezes UPEMI, fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 02-06-2017, 18:54

Jak przyznaje Wiesław Różański, charakterystyczny znak graficzny systemu jakości QAFP zaczyna być coraz bardziej rozpoznawalny.

- Litera Q kojarzy się z jakością. Polskie tłumaczenie QAFP to "gwarancja najwyższej jakości". Dodatkowe opisanie tak oznaczonego wyrobu jako produkt polski daje zwiększoną świadomość konsumenta i umacnia jego pogląd na wiarygodność i jakość tego produktu. Samo oznaczenie QAFP i jego logo już się w pewien sposób na rynku utwierdziło. Wielu konsumentów przywiązuje wagę do kolorystyki, symbolu, a nie samego określenia - dodał.

Prezes UPEMI uzupełnia, że organizacja pracuje nie tylko nad zwiększeniem liczby producentów, którzy uczestniczą w systemie, ale także nad działaniami skierowanymi do konsumentów. Jednym z takich pomysłów jest "śledzenie" produktu od hodowcy do półki sklepowej, które konsument będzie mógł wykonać za pomocą smartfona.

- Do końca czerwca złożymy wniosek do NCBR w tej sprawie. Jeżeli wygramy konkurs, będziemy chcieli żeby jeszcze w tym roku system był wdrażany w gospodarstwach i zakładach produkcyjnych. Kładziemy nacisk na to, żeby system gwarantowanej jakości funkcjonował w Polsce z coraz większą skutecznością i chronił polskiego producenta, który będzie mógł sprzedać swój produkt trochę drożej, co zabezpieczy byt jego i jego rodziny, a jednocześnie konsument będzie zadowolony z jakości - dodał.

Różański przyznał także, że system monitorowania posłuży także do klasyfikacji i ilości produkcji.

- Mamy w Polsce 170 tys. gospodarstw, w których hodujemy niespełna 11 mln świń, podczas gdy w Danii w zaledwie 4,7 tys. gospodarstw hoduje się 25 mln. Wybieramy gospodarstwa, które są świadome. Jeżeli inni będą chcieli się dostosować do wymogów systemu to również będą mogli się rozwijać w ten sposób - dodaje.

Prezes UPEMI uzupełnił, że wielu uczestników systemu QAFP wystąpiło o dotacje w ramach PROW 2.1 czyli działań informacyjno-promocyjnych.

- Osiem grup stworzonych przez producentów zawiera już umowy z ARR i wykonawcami. W całej Polsce stanie kilkaset billboardów, będą szkolenia rolników, filmy, będzie głośno o tym w całej Polsce. Wystąpiliśmy także o nowy projekt dla przemysłu wieprzowego, aby szkolić hodowców w zakresie ekonomiki i zarobkowania coraz większych pieniędzy w zależności od stosowania genetyki oraz odpowiednich pasz - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wiesław Różański RSS ALERT    /    UPEMI RSS ALERT    /    Unia Pracodawców i Producentów Przemysłu Mięsnego RSS ALERT    /    QAFP RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    smartfony RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Derto 2017-06-07 09:43:58
    Te wszystkie systemy to ściema, dokumentacje zawsze się napisze bo papier wszystko przyjmie a rolnik myśli o zysku, a antybiotyki z ukrainy to można na targu kupić,

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.78.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!