• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Kiedy duży zje małego

Z prezesem Spółdzielni Mleczarskiej Ostrołęka Tadeuszem Nadrowskim rozmawiają. Jan Bazyl Lipszyc i Roman Wieczorkiewicz.
  • Autor: Jan Bazyl Lipszyc
  • Data: 28-04-2010, 10:20
Kiedy duży zje małego

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Jaka jest wiosna 2010 roku dla branży mleczarskiej?

- W ciągu ostatnich miesięcy sytuacja nie zmieniła się na lepsze, a czas płynie. Jest wiosna, a to znaczy, że w ostrołęckim, największym mlecznym zagłębiu w kraju będzie coraz więcej mleka. Naszą specyfiką jest duża sezonowość. A jak przybywa mleka u rolników, to my produkujemy więcej mleka w proszku i masła. A w lecie spożycie tłuszczów jest mniejsze i tworzą się zapasy.

Z mojej kilkudziesięcioletniej praktyki wynika, że mleko w proszku jest dobrym wskaźnikiem koniunktury w branży, od niego zaczynają się wszystkie hossy i bessy. I ja pierwszy czuję, co będzie za miesiąc czy trzy, bo Ostrołęka ma dużą proszkownię, możemy robić po 1000 ton proszku miesięcznie.

- Powiedział Pan, że Ostrołęka jest papierkiem lakmusowym branży, bo jesteście mocno nastawieni na produkcję mleka w proszku...

- ...byliśmy.

- A oparcie się na jednym produkcie, zwłaszcza tanim, niemarkowym, nie jest najlepszą strategią.

Dalsza część artykułu (91%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • seagadnsk@o2.pl 2010-04-29 10:04:45

    Bardzo ciekway artykul, Wszystko sie zgadza,oprocz jednego. Wschod jest to teren przyszlych zniw polskich firm mleczarskich. Kto szybciej toz rozumie ten wygra . Nie mozna przenosic zlych doswiadzczen z branzy miesnej na branze mleczna

    Odpowiedz
  • kuba 2010-04-29 10:48:50

    hmm, ja jednak widzę efekty kampanii reklamujących picie mleka

    Odpowiedz
  • abc 2010-05-12 16:07:37

    Idea dla idei. Czy konsolidacja to na pewno taka przyszłość? Jaka przyszłość wyniknęła z konsolidacji, połączenia Chryslera z Mercedesem, że posłużę się tylko jednym przykładem? Trochę wiedzy w temacie by się przydało? Dziennikarze powinni zadawać pytania. Najlepiej otwarte, a nie sugerujące. Ponad 20 lat temu pewien szanowany dziennikarz forsował koncepcję \"małe jest piękne\". I co? Powstawały sklepiki. Potem przyszły sieci handlowe, zagraniczne.

    Odpowiedz
  • Kazimierz - absolwent towaroznawstwa 2010-05-26 15:46:47

    Panie Prezesie ! Konsumuję produkty waszej Spółdzielni . Mam do nich umiarkowane zaufanue . Pragnę jednak zadać Panu retoryczne pytania . 1/ Dlaczego określony ser twardy raz smakuje , a innym razem ma zupełnie inny smak nie spełniający oczekiwań ? 2/Czy jogurty zawierają zagęstniki ? 3/Czy opakowanie mleka (kartoniki) jest z tworzywa sztucznego , czy też z masy papierowej ? 4/Czy do masła zawierającego 82% tłuszczu dodajecie tłuszcze roślinne ? 5?Smakuje nam twaróg Pilos !

    Odpowiedz
  • rolnik 2010-05-27 10:57:50

    Panie Prezesie ! Odnosząc się do pana wypowiedzi wnioskuję że 10 ostatnich lat nie były czasem sukcesu . w czasie prowadzenia przez pana spółdzielni nigdy nie byliśmy na piedestale dobrobytu, zawsze w dołku.Mleko w proszku jest barometrem a masło . Odpowiada pan na zapytanie o rezygnację z produkcji masła i mleka w proszku mimo sprzyjającej koniunktury rynkowej tym wyrobom . Odpowiada pan Nie neguję tego faktu .Dlatego obecnie ,pod konkretne zamówienia robimy odtłuszczone mleko w proszku.Jednak produkcja mleka w proszku i masła nie decyduje już znacząco o kondycji ekonomicznej spółdzielni z racji tego , że jest niestabilna i nieprzewidywalna.Taka sytuacja powtarza się niemal co roku .Prowadząc gospodarstwo rolne gdybym się nie opierał na dobrze rozumianej ekonomii nie wiem jak potoczyły by się moje losy . Mając taki sztab ludzi odpowiedzialnych za promocję i handel to wstyd żeby robić pod zamówienia .Oni powinni sprzedać to co produkcja jest wstanie wyprodukować. Czy rolnik zasiewając pole robi to pod zamówienie ?

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!