Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Sery. Silna kategoria

Po wódce i piwie sery to największa kategoria FMCG. Sery są także - obok mleka w proszku - kluczowym produktem mleczarskim. Wartość tego rynku szacowana jest na ponad 5 mld zł.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 14-07-2015, 09:22
Sery. Silna kategoria
fot. Shutterstock

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

49.jpg
49.jpg
Badania wskazują, że sery to obok pieczywa, wędlin, owoców i warzyw, podstawowy produkt koszyka zakupowego. Po sery sięga coraz większa grupa konsumentów, co w naturalny sposób powoduje wzrost wolumenów sprzedaży.

Wyższa półka

Sery z segmentu premium sprzedają się dobrze i są mało podatne na kryzys. Do tej grupy zaliczane są produkty wyróżniające się jakością, składem, miejscem pochodzenia oraz recepturą. Najszybciej rosnące segmenty to właśnie te bardziej wyrafinowane - chociaż nadal bardzo małe są segmenty typu feta, sery pleśniowe, w zalewie. - Według ekspertów powinny to być produkty dobre, czy wręcz doskonałe jakościowo, firmowane znaną marką i elegancko opakowane. W krajach zamożnych udział żywności typu premium wynosi 5-10 proc. w całym rynku. W Polsce natomiast jest to około 3 proc., co sprawia, że rynek jest wciąż bardzo przyszłościowy, a przy tym odznacza się stabilnością i odpornością na cykle koniunkturalne - powiedział Krzysztof Chmura, dyrektor sprzedaży Hochland Polska. Zwraca uwagę, iż konsumenci kupujący produkty premium nie zmieniają łatwo przyzwyczajeń zakupowych. Zauważa ponadto, że mocną stroną segmentu serów premium jest brak dostępnych zamienników. Sprzedaż detaliczna serów premium odbywa się poprzez wszystkie podstawowe kanały ze szczególnym naciskiem na sklepy specjalistyczne oraz delikatesy.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ryszard 2015-09-01 09:39:49

    jeśli obejrzysz wykład prof. Waltera Veitha to nie wezmiesz do ust zadnego sera ; to trucizna polecam ten wykład by mieć mozliwość wyboru

    Odpowiedz
Partner serwisu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!