Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Mleko

Żadna firma mleczarska nie jest Coca-Colą

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 11-05-2015, 18:59
O sytuacji na rynku mleczarskim, relacjach z sieciami handlowymi oraz innowacjach w sektorze mleka i jego przetworów z Janem Dąbrowskim, prezesem OSM Łowicz, rozmawia Roman Wieczorkiewicz.
Żadna firma mleczarska nie jest Coca-Colą
Jan Dąbrowski, prezes OSM Łowicz, fot. PTWP

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak pan ocenia zniesienie kwot mlecznych? W branży nadchodzą zmiany?

Mamy ostatnie dni obowiązywania systemu kwotowania produkcji mleka w Unii Europejskiej. Kończy się ten etap, który w Polsce trwał 11 lat. Kończy się ostatni element regulowanego rynku. Czy odchodzi do historii, to trudno jednoznacznie stwierdzić. Nie można jednak powiedzieć, aby w przypadku Polski ten element się do końca nie sprawdził. Proszę pamiętać, że w momencie wejścia do UE mieliśmy 6,5 mld litrów mleka, i dusiliśmy się na rynku wewnętrznym. A po jedenastu latach mamy 10,5 mld litrów, czyli system, mimo iż nie spełnił oczekiwań polityków, to umożliwił rozwój wielkiej gałęzi rolnictwa w naszym kraju.

Dalsza część artykułu (95%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!