Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

3 główne grzechy polskiego mleczarstwa

Polskie mleczarstwo jest na tle europejskim stosunkowo silne, w miarę nowoczesne i radzi sobie ogólnie dobrze. Jednak na horyzoncie pojawiają się nowe zagrożenia, konkurencja również nie śpi. Dlatego zapytaliśmy przedstawicieli tego sektora, jakie dostrzegają trzy główne grzechy polskiego mleczarstwa.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 14-12-2021, 14:25
3 główne grzechy polskiego mleczarstwa
mleczna środa
Trzy główne grzechy polskiego mleczarstwa /fot. Unsplash

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Zebraliśmy opinie wybranych przedstawicieli branży - przetwórców i rolników, a także ekspertów i analityków. Chcąc zapewnić wszystkim swobodę wypowiedzi, są one anonimowe. Wśród nich dominowały te, które zostały wymienione w pierwszej kolejności.

Niewystarczające inwestycje w konsumenta

Polskie mleczarstwo zdominowane jest przez sektor spółdzielczy, co znajduje swoje odbicie w tym, jak ukierunkowane są jego wysiłki inwestycyjne. Bardzo dobrze pod tym względem wyglądają gospodarstwa producentów mleka. Trudno się temu dziwić, skoro u podstaw idei spółdzielczej leży przekazywanie jak największej części zysku z prowadzonej działalności wprost do członków spółdzielni, czyli jej właścicieli. Ostatnie dekady to także olbrzymie nakłady na rozwój mocy produkcyjnych. Polska może pochwalić się licznymi nowoczesnymi zakładami przetwórczymi, w tym wieloma, które zostały wybudowane od zera i stanowią przykłady szczytowych osiągnięć przemysłu spożywczego.

Dalsza część artykułu (86%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zwykły konsument 2021-12-15 09:43:27

    Nie przekonują mnie żadne współczesne reklamy. Tylko wysoka jakość produktu jest czymś co mnie może przekonać do jakiegokolwiek producenta. Nie interesuje mnie czy firma X zaangażowała się w "społeczny" projekt Y - bo tak teraz są tworzone reklamy. Wolę kupić nabiał z małej mleczarni (jeszcze takie się ostały) bo wiem, że będzie smakował a nie będzie tylko zapychaczem żołądka. Wielkie koncerny nigdy nie stworzą takiego wyrobu jaki mogą wyprodukować mniejsze mleczarnie. Będą próbowały mamić konsumenta smakiem stworzonym z cukru, soli i różnych E.

    Odpowiedz
    • Jack 2021-12-16 12:57:44

      To jest pólprawda. Ażeby wyprodukować na rynek produkty w ilości np. obecnej, w małych mleczarniach, potrzeba by stworzyć około 200 nowych mleczarenek. Bez sensu. Poza tym duże koncerny mleczarskie, posiadają po kilka lub kilkanaście mniejszych wytwórni, działających pod ich nazwą. Tak więc nie marudżmy!

      Odpowiedz
  • PS 2021-12-19 00:16:29

    chyba najwoekszym problemem jest rynek zbytu zdominowany przez zagranicznych graczy i opłaty półkowe. Wybór produktów w sklepach ogranicza się głównie do 3 firm które posiadają 80% dostępnej powierzchni sprzedaży meller zott danone. Dodatkowo brak obecności w mediach reklamie itd nie buduje świadomości istnienia danego produktu

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!