Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Adrian Bogacz, CSB-System: Cyfryzacja przemysłu mleczarskiego - nieunikniona przyszłość?

- CSB-System oferuje specjalistyczne, branżowe oprogramowanie, serwis, sprzęt i doradztwo biznesowe od jednego dostawcy. Wyróżnia nas ponad 40-letnie międzynarodowe doświadczenie i ponad 1200 skutecznie zrealizowanych wdrożeń na szeroko rozumianym rynku produkcji spożywczej - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Adrian Bogacz, konsultant ds. sprzedaży w CSB-System Polska Sp. z o.o.

Adrian Bogacz, CSB-System: Cyfryzacja przemysłu mleczarskiego - nieunikniona przyszłość?
Adrian Bogacz, konsultant ds. sprzedaży w CSB-System Polska Sp. z o.o., fot. mat. pras.

Autor: Portalspozywczy.pl
Data: 21-04-2020, 09:26

Otoczenie biznesowe przemysłu mleczarskiego charakteryzuje się wysoką złożonością. Każdy podmiot zakładający sukces na rynku mleczarskim, nie może uniknąć cyfryzacji. Ale co konkretnie oznacza ten obszar zagadnień? Co należy wziąć pod uwagę podczas cyfryzacji w zakładach przemysłu mleczarskiego?

Przemysł mleczarski na świecie znajduje się w pewnego rodzaju napięciu, które charakteryzuje się obecnie czterema czynnikami:

• globalny kryzys epidemiologiczny, którego następstwem będzie najprawdopodobniej ciężki kryzys ekonomiczny,

• zaostrzone wymagania społeczne, na przykład w odniesieniu do środowiska, zrównoważonego rozwoju, dobrostanu zwierząt i zdrowia,

• duża konkurencja krajowa i międzynarodowa, coraz częściej także poprzez produkty zastępujące mleko i imitacje mleka,

• wysoka koncentracja popytu w handlu detalicznym żywnością.

Jeszcze kilkanaście/kilkadziesiąt tygodni temu, czynnik epidemiologiczny nie istniał i mało kto zakładał jego wystąpienie. Dzisiaj determinuje wszelkie decyzje polityczne, biznesowe, społeczne, a nawet rodzinne.

Jakie będą następstwa popytowo-podażowego szoku wywołanego pandemią koronawirusa? W ocenie Adriana Bogacza jednym z oczywistych skutków będzie przyspieszona cyfryzacja w wielu dziedzinach życia.

- Digitalizacja oraz cyfryzacja w większym stopniu dotknie administrację państwową, szkolnictwo oraz z pewnością zwiększy rozwój e-usług w sieci, co przełoży się na większą chęć zakupów online, także spożywczych. Cyfryzacja nie ominie biznesu, w tym także przemysłu mleczarskiego. Efektywne wykorzystanie technologii stwarza nowe możliwości obniżenia kosztów, przyspieszenia i automatyzacji procesów produkcyjnych oraz otwarcia nowych, cyfrowych kanałów sprzedaży. Cyfryzacja to także szybki dostęp do informacji finansowych oraz wskaźników, determinujących decyzje biznesowe. Niewyobrażalną wydaje się sytuacja w której z dokładnością nie określimy rentowności jednostkowej i globalnej produktu, partii czy całego przedsiębiorstwa/grupy przedsiębiorstw. Cyfryzacja pomaga także zlokalizować punkty do optymalizacji kosztowej, miejsca tzw. „bólu”, czy prognozować wpływ zmniejszenia skupu surowca lub zmianę ceny na całościową kondycję zakładu - mówi.

więcej informacji:

CSB-System RSS ALERT    /    Adrian Bogacz RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    cyfryzacja RSS ALERT    /    branża mleczarska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.154.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!