• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

ARR wydaje decyzje o dopłatach do "szklanki mleka"

Dyrektorzy oddziałów terenowych Agencji Rynku Rolnego rozpoczęli wydawanie decyzji w sprawie dopłaty do akcji "szklanka mleka". O taką pomoc wnioskowało 163 dostawców, którzy ubiegają się o 118,7 mln zł - poinformowała rzeczniczka ARR Iwona Ciechan.
  • Autor: PAP
  • Data: 16-08-2011, 18:51
ARR wydaje decyzje o dopłatach do

Zapotrzebowanie na fundusze na realizację dostaw mleka i przetworów mlecznych w roku szkolnym 2011/2012 zgłosiło ok. 12 tys. szkół podstawowych. Udział w programie zadeklarowało tam ok. 2,24 mln uczniów.

W tym roku szkolnym rząd przeznaczył na dopłaty 118 mln zł, a więc niemal tyle, o ile starają się dostawcy mleka (np. mleczarnie czy hurtownie).

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Szefowie oddziałów Agencji do końca sierpnia br. będą wydawać decyzje w sprawie przyznania limitu środków finansowych - informuje Ciechan.

Jak zauważa rzeczniczka, przez siedem lat funkcjonowania programu "szklanka mleka", cieszy się on dużym zainteresowaniem. Mogą w nim uczestniczyć przedszkolaki, uczniowie z podstawówek i gimnazjów, a także młodzież ze szkół ponadgimnazjalnych na terenie całego kraju. Program rozkręcił się w roku szkolnym 2007/2008, po wprowadzeniu dopłaty krajowej, dzięki której dzieci w podstawówkach dostają mleko bezpłatnie.

Polska od tego czasu jest liderem wśród krajów UE pod względem ilości mleka i przetworów mlecznych spożytych w ramach programu w placówkach oświatowych. Wyprzedzamy kraje "starej" Unii, np. Niemcy, Wielką Brytanię, Francję, w których akcja trwa od ponad 20 lat.

W ubiegłym roku szkolnym 2010/2011 w programie "szklanka mleka" uczestniczyło ok. 14,5 tys. placówek oświatowych, w tym ok. 9,5 tys. szkół podstawowych (ok. 68 proc. szkół podstawowych w Polsce), a mleko i przetwory mleczne spożywa ok. 2,4 mln dzieci, w tym ok. 1,7 mln ze szkół podstawowych.

Celem programu jest promowanie zdrowego odżywiania poprzez zachęcenie dzieci i młodzieży do spożywania mleka i przetworów mlecznych oraz kształtowanie trwałego nawyku konsumpcji zdrowych produktów mlecznych.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!