• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Będzie jedno logo jakości dla wszystkich produktów mleczarskich

Stworzenie wspólnej strategii promocji polskich produktów mleczarskich, opracowanie dla całej branży logo jakości przetworów mlecznych oraz zmiany w zasadach funkcjonowania Funduszu Promocji Mleczarstwa to główne założenia jako wypracowano podczas obrad podzespołu ds. promocji i marketingu przetworów mlecznych, który został powołany przez ministra rolnictwa.
  • Autor: Polska Izba Mleka
  • Data: 20-01-2009, 11:24
Będzie jedno logo jakości dla wszystkich produktów mleczarskich

Uczestnicy spotkania podkreślali wagę eksportu, jako alternatywę dla niskiej konsumpcji mleka i przetworów mlecznych w kraju. Uznano, że eksport polskich produktów jest doskonałą formą promocji polskiego mleczarstwa. Jednakże zdaniem polskich producentów sprzedaż przetworów mlecznych na rynku krajowym jest najważniejsza. Niestety, w Polsce od lat borykamy się z problemem niskiej konsumpcji wewnętrznej przetworów mlecznych. Spożycie mleka w Polsce wynosi ok. 180 litrów na osobę rocznie, gdy w krajach Europy Zachodniej jest to ilość ok. 400-500 litrów. Dlatego tak ważne jest, by prowadzić w Polsce szeroko zakrojoną akcję informacyjną i promocyjną na temat walorów spożycia mleka i jego przetworów.

Zanim jednak zaczniemy promować należy przeprowadzić bardzo dokładna analizę problemu - dlaczego Polscy tak mało piją mleka? Dodatkowo trzeba przeprowadzić szczegółowe analizy spożycia mleka w Polsce, które opisywałyby zachowania konsumentów. Te badania muszą być finansowane ze środków Funduszu Promocji Mleczarstwa i stać się powinny pierwszym etapem tworzenia strategii promocyjnej branży.

Polskiej Izby Mleka w ubiegłym roku prowadziła w tym zakresie badania, które były finansowane m.in. ze środków FPM. Ich wyniki powinny być uwzględnione w opracowaniach strategii.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Strategia promocyjna powinna zawierać elementy promocji, informacji i jakość produktów mleczarskich. Dlatego ważne, by dobre jakościowo produkty, nie zafałszowane, wsparte były znakiem jakości - certyfikatem nadawanym najlepszym. Nad stworzeniem znaku - logo pracować ma zespół powołany z grona uczestników spotkania. Taki znak miałby także zachęcać przetwórców do podnoszenia jakości produkowanych przetworów mlecznych.

Uczestnicy spotkania rozmawiali też na temat FPM, który jest zasilany środkami wpłacanymi przez podmioty skupujące w wysokości 0,1 grosza od kilograma skupionego mleka. Dla porównania w Niemczech i Austrii jest to 0,5 gr/kg, a w USA - jeszcze więcej. Niemniej jednak stwierdzono, że część przedsięwzięć obecnie finansowanych ze środków FPM nie przynosi oczekiwanych efektów, np. finansowanie różnego rodzaju targów w żaden sposób nie przyczynia się do promocji mleka i jego przetworów.

Jest jednak szansa na zmiany, bowiem w tym roku wejdzie w życie ustawa o funduszach promocji produktów rolno - spożywczych, co może przyczynić się do szybkiego powstawania strategii branży mleczarskiej, a tym samym wydawania środków z FPM zgodnie z przyjętą strategią.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!