• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Branża mleczna może skorzystać na wzroście e-commerce

Pandemia COVID-19 przyniosła bardzo silny wzrost sprzedaży towarów konsumpcyjnych w kanale e-commerce (w 2020 r. różne źródła szacowały go nawet na 30-40% r/r, prognozy na 2021 r. mówią o wzroście o kolejnych 10-25% w zależności od różnych scenariuszy pandemicznych, a trzeba pamiętać, że już w ciągu kilku lat przed wybuchem pandemii wartość tego rynku rosła o kilkanaście procent rocznie) - mówi Paweł Kowalski, ekspert sektora rolno-spożywczego w Departamencie Analiz Makroekonomicznych Banku Pekao S.A.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 08-07-2021, 14:19
Branża mleczna może skorzystać na wzroście e-commerce
Paweł Kowalski wskazuje szanse mleczarni w e-commerce
  • Sprzedaż żywności przez Internet będzie systematycznie rosła
  • Może to mieć duże znaczenie zwłaszcza w przypadku takich produktów, jak wyroby mleczarskie
  • Na przełomie 2020 i 2021 r. na zakupy internetowe nadal przypadał niespełna 1% wszystkich wydatków detalicznych na żywność

Jego zdaniem, nic więc dziwnego, że w ostatnim czasie często podnoszą się głosy mówiące o dużym potencjale otwierającym się przed internetowym handlem żywnością i poszczególnymi jej rodzajami. - Rzeczywiście, można zakładać, że sprzedaż żywności przez Internet będzie systematycznie rosła. Trendowi temu powinna sprzyjać wymiana pokoleniowa połączona z wysoką otwartością młodych ludzi na ten kanał handlu detalicznego, lecz również rosnący stopień znajomości Internetu w starszych pokoleniach - mówi Paweł Kowalski.

Nowoczesna logistyka

Zaznacza, że pandemiczne warunki skłoniły przy tym znaczną część konsumentów do wypróbowania zakupów żywności on-line. Dzięki temu mieli oni okazję przekonać się, że współczesna logistyka oferuje narzędzia umożliwiające dostawę produktów szybko psujących się bez narażania ich na utratę jakości. - Może to mieć duże znaczenie zwłaszcza w przypadku takich produktów, jak wyroby mleczarskie, gdzie psychologiczne bariery przed zakupami zdalnymi zawsze były szczególnie wysokie - uważa.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Stopniowy wzrost udziału e-commerce w handlu żywnością

Z drugiej strony, trzeba pamiętać, że udział kanału on-line w zakupach żywności ogółem jest nadal niski. Chociaż według GUS w 2020 r. zwiększył się on niemal dwukrotnie, to na przełomie 2020 i 2021 r. na zakupy internetowe nadal przypadał niespełna 1% wszystkich wydatków detalicznych na żywność. - Należy w związku z tym zakładać, że wzrost udziału e-commerce w handlu żywnością będzie raczej stopniowym, długotrwałym procesem niż skokową rewolucją. Trzeba też pamiętać, że pandemia przyniosła przyspieszony wzrost branży dowozu żywności gotowej (w szczególności cateringu dietetycznego). Ten zapewniający konsumentom dużą wygodę trend będzie zapewne także utrzymywał się w kolejnych latach, co w pewnym stopniu może wywoływać efekt substytucyjny względem zakupów artykułów spożywczych - ocenia ekspert Banku Pekao S.A.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!