• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Cebelińska, Mlekpol: Rosnące koszty to spirala, która się nakręca

Rosnące koszty produkcji to spirala, która się nakręca. Na końcu tej spirali jest wytwórca, czyli rolnik. Kiedy widzi, że produkcja mu się nie opłaca, zaczyna ją limitować. Ponadto rozważa uważniej kolejne inwestycje i nie ma zaufania i nie wie jak planować biznes długoterminowo - mówiła podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu, SM Mlekpol.
  • Autor: PP
  • Data: 08-11-2021, 13:25
Cebelińska, Mlekpol: Rosnące koszty to spirala, która się nakręca
Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu, SM Mlekpol na FRSiH 2021

- Spirala kosztów uwydatniła sporo lęków, które rozpoczęły się już w pandemii - mówiła Cebelińska. 

Jak przyznała, co ciekawe, w wielu przypadkach – nawet przy rosnących kosztach – wyzwaniem nie jest już cena, ale dostępność niektórych materiałów czy towarów.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak to wpłynie na eksport? - Dywersyfikacja kierunków działań, dywersyfikacja w ogóle rodzajów produktów czy opakowań będzie dalej postępować - mówiła.

Brexit i eksport na Ukrainę

- Wiele będzie zmieniało się w związku z Brexitem i tego mocno żałujemy. Wzdłużają się czasy realizacji i zmagamy się z wieloma wyzwaniami logistycznymi - dodała Małgorzata Cebelińska.

- Dużym rynkiem, także dla mleczarstwa staje się Ukraina, ale proszę pamiętać, że jeszcze kilkanaście lat temu to był potężny eksporter, z którym biliśmy się na rynku rosyjskim, a w tej chwili jest importerem netto. Zawirowania ekonomiczne na Ukrainie spowodowały, że rolnicy nie czuli zachęt do produkcji mleka. Obawy, że te zjawiska przełożą się na rynek polski naprawdę są - mówiła.

Eksport Mlekpolu w pandemii

- Pandemia była ogromnym wyzwaniem dla większości branż. Mlekpol mocno współpracuje na rynku chińskim, więc tu koronawirus odcisnąć dodatkowe piętno. Porty w Chinach nie pracowały, podobnie jak banki czy firmy kurierskie, które nie dowoziły dokumentów. Pracy było bardzo dużo, ale najważniejsze były te niewiadome – co będzie dalej? - mówiła Małgorzata Cebelińska.

W Polsce pandemia rozpoczęła się wcześniej, ale - jej zdaniem - sytuacja była podobna.

- Odczuliśmy zwiększone zainteresowanie trwałymi produktami, których produkcję musieliśmy przyspieszyć. To oznaczało dywersyfikację. Szczęśliwie dla nas przed pandemią otworzyliśmy zakład produktów sproszkowanych za 500 mln zł - dodała.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!