Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Cebelińska / Mlekpol: Scenariusz dla rynku mleka miał być zupełnie inny (wideo)

Scenariusz dla rynku mleka miał być zupełnie inny. Rozmaite warunki, w tym susza w Nowej Zelandii, miały utrzymać w tym roku cenę mleka, jako alternatywnego do mięsa źródła białka, na dosyć wysokim poziomie. Tak się jednak nie stało. Koronawirus pokrzyżował wszystkie te przewidywania – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlowy SM Mlekpol.

Cebelińska / Mlekpol: Scenariusz dla rynku mleka miał być zupełnie inny (wideo)
mleczna środa
Małgorzata Cebelińska /fot. PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 13-05-2020, 07:58

MAŁGORZATA CEBELIŃSKA BĘDZIE PRELEGENTKĄ PODCZAS DEBATY LIVE W RAMACH EEC ONLINE W SESJI "SEKTOR SPOŻYWCZY - BRANŻA STRATEGICZNA".

CZYTAJ: Sektor spożywczy – branża strategiczna. Zapraszamy na EEC Online

Dodaje, że tych zawirowań na rynkach światowych jest wiele i jeszcze musimy się ich spodziewać.

Wyznacznikiem popytu w Azji jest przede wszystkim nowozelandzka giełda GDT, na której notowania ostatnio bardzo mocno osłabły. - Wygląda na to, że sytuacja powoli się poprawia, gdyż rynek chiński, cała południowo-wschodnia Azja potrzebuje mocno towarów mlecznych. Obserwujemy, że w tej chwili ten łańcuch logistyczny powoli zaczyna wracać do normy, zaczyna normalnie funkcjonować i eksport do tych krajów jest wręcz zintensyfikowany – mówi Małgorzata Cebelińska.

Jeśli chodzi o kraje bliskiego wschodu i Afryki Północnej, bo to jest także bardzo duży rynek, z populacją w granicach 430 milionów ludzi, który importuje produkty mleczne, to jest on silnie uzależniony od ropy naftowej i siła nabywcza tego rejonu ostatnio uległa dużemu osłabieniu, chociaż zapotrzebowanie jest nadal duże.

Dyrektor handlu Mlekpolu zwraca uwagę, że tak jak są kraje, które muszą eksportować, tak są kraje z dużym niedoborem mleka, który musi być uzupełniony przez import. - Wymiana handlowa będzie następować – dodaje. Podkreśla, że biorąc pod uwagę wzrost populacji ludzi na świecie, a tym samym wzrost konsumpcji, wymiana handlowa musi się odbudować, zwłaszcza, gdy foodserwis wróci do normalnych zakupów.

- Najwięcej problemów odczuliśmy na rynku krajowym, gdzie mieliśmy najwięcej zawirowań związanych z zatowarowaniem rynku w produkty długoterminowe. Ta sytuacja już uległa zmianie i normalizacji, powracają produkty świeże. Polacy poczuli wiosnę i wyszli z domów, sprzyja temu luzowanie ograniczeń i sprzedaż produktów świeżych wraca do łask i jest obecnie ustabilizowana – mówi Małgorzata Cebelińska.

Oczekuje, że w Polsce konsumpcja produktów mlecznych będzie naturalnie rosła. Stoją za tym dwie przyczyny. - Produkty mleczarskie są ciekawym pomysłem, który cały czas odkrywamy, jako zdrowe, naturalne produkty o prostym składzie i bardzo mało zmodyfikowane, nawet w tych finalnych przetworzonych produktach. Obserwujemy, że te kategorie stale, rok do roku rosną, zwłaszcza sery, napoje fermentowane. Druga przyczyna jest taka, iż najprawdopodobniej będziemy teraz mniej podróżować. Prawdopodobnie te wakacje spędzimy w Polsce, co spowoduje, że konsumpcja będzie tu na miejscu – mówi dyrektor Cebelińska.

Nadmienia, że Mlekpol nie planuje obniżenia cen płaconych za mleko. - Było by to bardzo złe, gdyż rolnicy ponieśli bardzo duże inwestycje na produkcję mleka. Liczę, że uda się temu zapobiec – podkreśla.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Małgorzata Cebelińska RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    EEC Online RSS ALERT    /    rynek mleka 2020 RSS ALERT    /    rynek mleczarski RSS ALERT    /    rynek mleka RSS ALERT    /    światowy rynek mleka RSS ALERT    /    mleczna środa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!