Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Co strategia Od Pola do Stołu przyniesie polskiemu mleczarstwu?


Na zlecenie Polskiej Izby Mleka zostało wykonane badanie dotyczące wpływu unijnej strategii „Od pola do stołu”na rozwój sektora mleczarskiego. Zostało ono zaprezentowane podczas konferencji online organizowane przez Polską Izbę Mleka pt. Ocena skutków strategii od Pola do Stołu dla sektora mleczarskiego, która odbyła się 22. stycznia br.

Co strategia Od Pola do Stołu przyniesie polskiemu mleczarstwu?
mleczna środa
Strategia Od Pola do Stołu postawi nowe wyzwania przed mleczarstwem /fot. Unsplash

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 27-01-2021, 08:02

- Wszyscy mamy małą wiedzę na temat strategii Od Pola do Stołu. Amerykańskie ministerstwo rolnictwa opracowało dokument, który analizuje wpływ strategii na świat w trzech scenariuszach: w przypadku, gdy Strategia zostanie wprowadzona tylko w krajach Unii Europejskiej, w krafach unijnych i blisko związanych jak Norwegia, Wielka Brytania czy Szwajcaria, oraz w skali całego świata - mówił Edward Bajko, prezes Spomleku i Polskiej Izby Mleka.

Cel strategii jest bardzo szczytny – jest nim ratowanie planety. Z tego względu, trudno go jednoznacznie krytykować. Zdaniem prezesa Bajko, warto przyjrzeć się bliżej wspomnianym scenariuszom opracowanym przez amerykańskich urzędników.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Mówiąc wprost, ratowanie planety przez samą Europę, jest bez sensu. Podobnie jak scenariusz drugi, gdzie świat ma być ratowany przez Unie plus kilka dodatkowych państw. Z kolei ratowanie planety miałoby sens przez wszystkie kraje razem, ale ten scenariusz niesie wiele zagrożeń. Amerykańskie ministerstwo rolnictwa przewiduje wzrost cen żywności na świecie o 89 proc. O ile społeczeństwa bogate, czyli mieszkańcy Europy czy Ameryki, niechętnie, ale będą w stanie udźwignąć ten ciężar, to większość ludzi na świecie już nie – mówił Edward Bajko. - Już teraz widzimy wpływ zmian cen ropy naftowej na zakupy mleka w proszku – zauważa.

W jego ocenie nie ma szans, aby cały świat przyjął unijną strategię. - Zostaje zatem to, że zostanie ona wdrożona tylko w Unii Europejskiej. Tu rodzi się wiele pytań – czy nasze rolnictwo, w tym branża mleczarska będzie nadal konkurencyjna na świecie? Jeśli przestanie taka być, to co należy zrobić: czy wprowadzić dopłaty do eksportu, co się stanie z importem? Pytań jest wiele.

- Musimy jako branża wspólnie zastanowić się co zrobić. Trzeba dokładnie zdefiniować te zagrożenia i wyjść im naprzeciw – postuluje prezes Bajko. Dodaje, że branża mleczarska powinna również zmierzyć się z mitami i fake'newsami dotyczącymi rolnictwa jak i samego mleczarstwa. - Wiele osób chce wprowadzać zmiany w rolnictwie, nawet w dobrej wierze, ale w oparciu o fałszywe informacje – mówił.

więcej informacji:

Od pola do stołu RSS ALERT    /    mleczna środa RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    Edward Bajko RSS ALERT    /    rolnictwo RSS ALERT    /    Zielony Ład RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.158.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!